Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Ny medlemmar till nytt mc-gäng!!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2

    Ny medlemmar till nytt mc-gäng!!

    Jag är en kille boende i Göteborg som gillar bikerkulturen och allt den står för, just nu har jag starka funderingar på att starta upp ett mc-gäng som vill ingå i ett brödraskap utan att vara en 1% mc-klubb. Gänget skall bli sammansvetsat för sitt intresse för bikerkulturen och samtidigt sträva att skapa nya vänner till gänget eller bara helt enkelt utöka sin kamratskapskrets inom bikervärlden.

    Jag har varit ute en hel del och träffat folk både i Göteborg och runt om i Västra Götaland som söker just ett sådant gäng att vara med i, där man har öppen god kamratskap och där man alltid känner sig välkommen utan att vara någon sorts speciell människa. Sagt av en okänd "människan behöver människor för att överleva på denna planeten", det ligger väldigt mycket i den meningen och framför allt om man har ett intresse som man vill dela med andra personer med samma intresse.

    Hör av dig om du känner likadant som jag, många fina planer finns redan av mig för detta.
    Jag börjat med gängets namn och logga vad annars

    Du kan skriva till mig här inne men säkrast är på oden1.vikingsmob@live.se

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Då är det väl bara att önska dig lycka till med din nya mc klubb.

    Kör så det ryker.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2
    Jag tackar så mycket men samtidigt vill jag säga att det inte handlar om "min mc klubb", det gäller alla som vill gå med i klubben för åstadkomma ett gott gäng bikers som kan ha förbannat trevligt tillsammans med våra bågar. Hör av er istället och sluta var en "Lone Wolf" på vägarna!!

    Mvh Oden

  4. #4
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Vad är bikerkultur?

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Vad är bikerkultur?
    Bikerkultur, för mig är det folk med västar som kör mc.

    Själv tillhör inte jag någon grupp eller klubb, det har liksom inte varit för mig att kuska runt på hoj och tälta och ta några bärs på kvällen. Det är ungefär vad jag inbillat mig att man gör i en klubb. Men kika gärna på filmen Wild Hogs... Liten parodi på bikerkultur, måste ses.

  6. #6
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    [QUOTE=Nina;68425]Bikerkultur, för mig är det folk med västar som kör mc.

    Själv tillhör inte jag någon grupp eller klubb, det har liksom inte varit för mig att kuska runt på hoj och tälta och ta några bärs på kvällen. Det är ungefär vad jag inbillat mig att man gör i en klubb. Men kika gärna på filmen Wild Hogs... Liten parodi på bikerkultur, måste ses. [/QUOTE

    Här en till fast en serie: Sons of Anarci ja herregud men kan inte låta bli att titta. Inte direkt en parodi..

  7. #7
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av ODEN GBG Visa inlägg
    Jag är en kille boende i Göteborg som gillar bikerkulturen och allt den står för, just nu har jag starka funderingar på att starta upp ett mc-gäng som vill ingå i ett brödraskap utan att vara en 1% mc-klubb. Gänget skall bli sammansvetsat för sitt intresse för bikerkulturen och samtidigt sträva att skapa nya vänner till gänget eller bara helt enkelt utöka sin kamratskapskrets inom bikervärlden.

    Jag har varit ute en hel del och träffat folk både i Göteborg och runt om i Västra Götaland som söker just ett sådant gäng att vara med i, där man har öppen god kamratskap och där man alltid känner sig välkommen utan att vara någon sorts speciell människa. Sagt av en okänd "människan behöver människor för att överleva på denna planeten", det ligger väldigt mycket i den meningen och framför allt om man har ett intresse som man vill dela med andra personer med samma intresse.

    Hör av dig om du känner likadant som jag, många fina planer finns redan av mig för detta.
    Jag börjat med gängets namn och logga vad annars

    Du kan skriva till mig här inne men säkrast är på oden1.vikingsmob@live.se
    Alltid kul att försöka starta upp något och lära känna nytt folk.
    Själv har jag precis designat (mcrelaterat förstås) och beställt visitkort att ha med på mina kommande turer när jag träffar på någon trevlig själ man gärna skulle vilja träffa igen.

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Bikerkultur utspelas bland folk som tycker att mc är bland det roligaste som finns i livet.Tyvärr förknippar somliga invånare ordet bikerkultur med något mindre rumsrent som mc gäng med västar, harleys och skottlossning.

  9. #9
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Oj lite spännande svar på min fråga, vill gärna se fler varianter av bikerkultur.
    Funderar själv vad det innebär.
    Roligt att köra mc ja, roligast som finns vet jag inte.
    Visst är det skoj att skrapa fotpinnar i serpentinvägar, köra på gränsen av kapaciteten ja det är roligt.
    Känna pulsen och adrenalinet pumpande.
    Är detta bikerkultur?

  10. #10
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Bikerkultur utspelas bland folk som tycker att mc är bland det roligaste som finns i livet.Tyvärr förknippar somliga invånare ordet bikerkultur med något mindre rumsrent som mc gäng med västar, harleys och skottlossning.
    +1 på detta

Liknande ämnen

  1. 2000 medlemmar!
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 18:17
  2. Ny hoj på gång.
    Av Sepe i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 09:46
  3. 300 medlemmar och ny tävling!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 11:17
  4. 200 medlemmar!
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 00:03
  5. Det är vi medlemmar som gör sidan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •