Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Fyra dagars till Sälen, vägtips tack!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Baja192 Visa inlägg
    Får tacka för alla vägtips. Tillbaka efter 134 mil och tre hojdagar (en ofrivillig vilodag pga av skitväder).

    Övriga dagar var soliga och fina men lite kallt, 5 grader när man lämnade stugan på morgonen, brr. En kanonhelg, blir mer Norge nästa år.
    Nå!! Vilka vägar blev det?
    Ove

  2. #12
    Medlem Baja192s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    54

    Vägar

    På vägen upp blev det Norrköping- Finspång-Nora-Grythyttan-Lesjöfors-Vansbro-och sedan väg 71 till Sälen. Blev 45 mil.

    Lördagen styrdes färden mot Norge, från Sälen väg 71/25 till Trysil och vidare norrut på väg 26.Nu började det bli roligt med schyssta vyer och älvar överallt
    Passerade sjön Engeren , kan rekommenderas. En riktig höjdare med höga berg på andra sidan sjön.
    Blev lite småkär i byn Engerdal med kyrkan liggandes precis vid vägen. Lite overklig känsla, Twin Peak feeling…

    Svängde av mot Sverige i Drevsjön, vägen till Idre vill man inte få fel på hojen. Rena vildmarken med ändlösa myrar. Borde tagit med studsaren….
    Väg 70 söderut, svängde av mot Fulufjället, åter vildmark…

    Tog mig upp en bit på fjället där jag läst att det fanns restaurang. Var helt öde på vägen upp men väl framme var det säker 50-70 bilar. Fullt av folk i Fjällräven byxor och Haglöfs jackor. De tittade lite konstigt på mig, kände direkt att jag inte smälte in…Löfbiff med pommes satt som en smäck och sedan vidare runt Fulufjället och passerade återigen gränsen till Norge. Mer vackra vyer och sköna vägar. Åter vid stugan står trippen på 37 mil.

    Hemresan.
    Följde Vasaloppsvägen till Mora. Sedan Leksand-Insjön-Borlänge-Ludvika-Grängesberg-Kopparberg-Lindesberg-Örebro-Finspång-Norrköping. Skrapar ihop 52 mil den dagen.
    Mycket vackert i Dalarna, sköna kurviga vägar. 10 mil hemifrån typ Hjortkvarn hittade jag flytet i några underbart sköna svängar. Ni vet helt plötsligt är man ett med hojen och allt bara lirar Kommer leva länge på den här resan!
    Senast redigerat av Baja192 den 2012-09-18 klockan 10:12.

Liknande ämnen

  1. Foton från fyra MC-mässor och mycket annat
    Av biker i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-04-07, 22:53
  2. Vägtips runt Sälen?
    Av TMax500 i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 09:49
  3. Ett mycket STORT TACK till OVE och LENNART!
    Av Vaktmannen i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:13
  4. Vägtips.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 12:50
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •