Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Polenresa

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Ska du till Polen så lås fast rubb och stubb så fort du lämnar dina prylar.Annars är de borta omgående.
    Helt riktigt,där är nästan lika mycket tjuvar i Polen som i Sverige så det gäller att vara försiktig.

  2. #12
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Detta kan bli en intressant tråd som jag kommer att följa noga.
    Funderar nämligen att åka till Polen nästa sommar.
    Först ner till Brno och titta på Motogp och sedan vägen hem genom Polen.
    Auschwiz-Birkenau är en självklarhet att besöka, sedan vet jag inte så mycket mer ännu.
    Har precis börjat att planera denna resa.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av ralsbo Visa inlägg
    Detta kan bli en intressant tråd som jag kommer att följa noga.
    Funderar nämligen att åka till Polen nästa sommar.
    Först ner till Brno och titta på Motogp och sedan vägen hem genom Polen.
    Auschwiz-Birkenau är en självklarhet att besöka, sedan vet jag inte så mycket mer ännu.
    Har precis börjat att planera denna resa.
    Låter intressant och kul.Vill man,och om man inte är jätteduktig på engelska så kan man boka svensktalande tolk då man ska till Auschwiz och Birkenau.Det kostar inte astronomiska summor och det är ju i regel en engångsgrej.Kan ju vara bra att ha i åtanke.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Åker gärna till Brno (moto GP) men hoppar över Auschwiz och Birkenau. Jag har sett liknande ställe förut och man blir deppat och sover dåligt många nätter efter besöket. Funderar på att åka nästa år en liten "omväg" dvs Polen, Slovakien (Tatra berget), Tjeckien (Brno moto GP) och tillbaka genom Tyskland.

    Eller åker jag MC till Island men ditt åker man absolut inte själv. Jag var där i somras med fam. (dvs. med flyg) och var helt "såld" av landet.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av ralsbo Visa inlägg
    Detta kan bli en intressant tråd som jag kommer att följa noga.
    Funderar nämligen att åka till Polen nästa sommar.
    Först ner till Brno och titta på Motogp och sedan vägen hem genom Polen.
    Auschwiz-Birkenau är en självklarhet att besöka, sedan vet jag inte så mycket mer ännu.
    Har precis börjat att planera denna resa.
    Kul! Låt oss bli uppdaterade hur dina planer fortskrider. Jag lovar att delge mina.

  6. #16
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag hade tänkt Tyskland men Polen är ju också ett spännande alternativ. Blir lite sugen när jag följer denna tråd.

  7. #17
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av janlef Visa inlägg
    Kul! Låt oss bli uppdaterade hur dina planer fortskrider. Jag lovar att delge mina.
    Absolut.
    Det enda jag har tänkt ut för tillfället är att jag ska testa färjan Malmö-Rostock (Finnlines) för att därefter snedda över Tyskland och in i Tjeckien.
    Sitter och letar efter campingar i Polen, men har inte hittat så många ännu, men det är ju gott om tid.
    Tanken är att efter Motogp åka över till Polen och lägga mig på en camping i närheten av Auschwiz för att stanna där ett par dagar.
    När jag är klar där, så drar jag norrut och till Rostock.
    Detta är iof ungefär så mycket som jag brukar planera en resa, men att hitta ett par campingar i Polen skulle kännas bra.

  8. #18
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Hitta boende är inte svårt Polen, prisvärt och oftast trevligt, testa sajten https://m.airbnb.com/ där hittar du en massa trevliga alternativ.

  9. #19
    Brukar använda eurocampings.se
    Polen: http://www.eurocampings.se/sv/europa/polen/

    Annars så bor man i Polen på hotell lika billigt som camping i Sverige, förutsatt att man inte är så noga med att det ska ligga mitt i smeten på stan. Brukar använda booking.com http://www.booking.com/
    Nackdelen är då att man måste boka via nätet.

    Vill man ringa så hat också hotels.com ibland bra priser också http://sv.hotels.com/

  10. #20
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Nu har jag hittat ett hotell som välkomnar motorcyklister.
    Du får ha hojen i ett låst och bevakat garage.
    Hotellet ligger i närheten av auschwiz, man kan till och med låna en cykel för att ta sig dit.
    http://www.hotelgalicja.com.pl/
    Billigt och bra bikerhotell.
    Detta får det nog bli ett par dagar.

    Tack till V Saarela & Susie för tipsen.
    Senast redigerat av ralsbo den 2012-09-30 klockan 11:03. Anledning: Glömde lägga in länken till hotellet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •