I dag var jag in till ett öppet hus som jag trodde skulle vara bättre planerad än det var visade det sig. Det skulle vara prova-på-saker enligt hemsidan deras men det hade de nog glömt för jag hittade inget att prova på. Så efter jag slängt i mig tekoppen (drycken alltså, inte koppen) hoppade jag lite halvt besviken ner i mc-jackan och körde hemåt igen. Mitt på Nynäsvägen funderade jag om jag skulle rikta framhjulet mot Rosenhill för en fika men just då ramlade det ner några regndroppar från himlen. Jaha, kanske inte ta en fika då. Å andra sidan hade jag förstås redan druckit en kopp.

Jag svängde av i Högdalen för att hälsa på Per på sin moppeskola men där var det så stängt det kunde vara, inte en käft syntes till. Jaha, bara att vända om och fara hem i alla fall. Vid ett rödljus i Vantör (brandstationen) satt en kille i en Toyota Yaris och blängde på hojen. Det blev grönt och han plågade den stackars lilla gröna bilen för att få vara först iväg. Stackars bil… Nåja, han fick leka ball, vid nästa rödljus gjorde han om bedriften, jag låg bara på knappa 3000 varv hela tiden, jag kunde ha plockat honom plättlätt med Streeten om jag bara gasat på lite mer men ibland får man låta killarna känna sig lite stolta över sina bedrifter, speciellt när flickvännen sitter bredvid. Själv sitter man och ler bakom visiret.

Något mer regn kom inte, molnen är nog rätt så torrlagda med tanke på som det regnade i fredags och fortsatte hela natten samt fram på dagen i går lördag. I går morse for vi ner till Lammhult i ösregnet, inte förrän förbi Norrköping slutade det regna. I själva möbelriket Lammhult sken solen och klarblå himmel syntes. Och nu såg jag att de i Linköping hade satt upp alla flygplan igen bredvid E4:an: Lansen, Draken, Flygande Tunnan, Gripen, SK-50. Har nog glömt nämna någon (?).