Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: köra upp i regn.

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Nä man kan inte få hojen till att svänga med kropps tyngden där i mot är det riktigt som du säger att man kan "burka" för mindre nerlägg i kurvor men det skulle jag gärna vilja se någon göra i regn på uppkörning
    Inte säker på vad du menar med "burka". Antingen så uttrycker jag mig fel (har inte svenskt ursprung) eller så använder jag helt enkelt fel termer.

    Hur som helst så körde jag som jag beskrev och tog fick godkänt på första försöket, så någonting rätt gjorde jag ju uppenbarligen.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Inte säker på vad du menar med "burka". Antingen så uttrycker jag mig fel (har inte svenskt ursprung) eller så använder jag helt enkelt fel termer.

    Hur som helst så körde jag som jag beskrev och tog fick godkänt på första försöket, så någonting rätt gjorde jag ju uppenbarligen.
    Ja det var ju huvudsaken att du klarade kortet
    grejen är nog bara att ta det lugnare men inte överdrivet långsammare speciellt vid axelration och inbromsning.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Boden
    Inlägg
    31
    Ja det är bara att köra på då altså ;-) Tror inte det blir nått "burkande" eller att jag kör för fort i förhållande till väderleken eftersom jag tyvärr ofta kör för sakta enligt andra. Håller tummar och tår för att regnet blir måttlig och att jag sen står där med lappen i hand på tisdag :-)

  4. #14
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av MC-Fröken Visa inlägg
    Ja det är bara att köra på då altså ;-)
    /.../
    Håller tummar och tår för att regnet blir måttlig och att jag sen står där med lappen i hand på tisdag :-)
    När körförhållandena är såna att man spänner sig (dålig sikt, risk för halka, gott om vilt, hetsig trafik, nervositet, etc) så blir det extra viktigt att tänka på vad man gör, alltså att köra medvetet och aktivt. Prata med dig själv så att du kommer ihåg allt det där du tränat på: Upp med blicken, ner med axlarna, andas!

    LYCKA TILL!!!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    Upp med blicken, ner med axlarna, andas!

    LYCKA TILL!!!
    Det var nog det bästa tipset!

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    I Danmark
    Inlägg
    118
    Skönt att höra att jag inte är ensam om att hålla igen lite på gasen. Min körlärare tjatar alltid på mig om att jag ska köra fortare.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Boden
    Inlägg
    31
    Ha ha, jag pratar alltid för mig själv! Typ lågfartsbanan: blicken dit jag ska, knäna mot tanken osv ,-) Berättar för mig själv att här är det högerregeln men där gäller utfartsregeln . . . Blir samtidigt repetion av det man tränar.

  8. #18
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag körde upp i totalt ösregn i början av augusti. När inspektören gick igenom provet med oss innan det skulle göras sa han att vi skulle hålla lite lägre fart på högfartsprovet pga regnet. Vi skulle ta det i 45 km/h i stället. Vilket var en stor fördel enligt vår lärare som var med. Så regn behöver inte betyda trubbel. Det kan vara lite bra också.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Boden
    Inlägg
    31
    45km/h låter ju som en dröm! Jag gjorde en fin hiside i den banan förra året och blev liggande i soffan två veckor med en trasig hoj :-( Får dansa regndansen då så kanske, kanske . .

Liknande ämnen

  1. Regn,regn o regn
    Av tomahs900 i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 07:46
  2. Regn i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 16:00
  3. Regn.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 23:57
  4. Regn, regn och åter regn...
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 10:26
  5. Regn, regn och regn
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 08:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •