Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bmw kardan

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46

    Bmw kardan

    Sugen som bara den på en bmwboxer från sent nittiotal (passar min plånbok), om jag nu blir av med nuvarande hoj. Läser i en del annonser att kardanen är bytt/renoverad.
    Vad är rimlig livslängd på en kardan, och är det kostsamt att åtgärda?

  2. #2
    Medlem Johan Ts avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm (Vendelsö)
    Inlägg
    77
    Att ge en generell livslängd på en BMW kardan/slutväxel blir svårt. Det man med facit i hand kan säga att de håller länge! Men det har även förekommit haverier på slutväxeln som kan bli dyrt. Sedan finns det två lager som brukar kallas paraleverlagren som kan behövas byta ut, det kan man utföra själv om man är lite händig.

    Men gå in på BMW:s forum och sök eller ställ frågan mer specifikt på en modell som du är intresserad av. Du kommer garanterat att få många råd. Lycka till i jakten på en BMW
    //Johan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46
    Citat Ursprungligen postat av Johan T Visa inlägg
    Att ge en generell livslängd på en BMW kardan/slutväxel blir svårt. Det man med facit i hand kan säga att de håller länge! Men det har även förekommit haverier på slutväxeln som kan bli dyrt. Sedan finns det två lager som brukar kallas paraleverlagren som kan behövas byta ut, det kan man utföra själv om man är lite händig.

    Men gå in på BMW:s forum och sök eller ställ frågan mer specifikt på en modell som du är intresserad av. Du kommer garanterat att få många råd. Lycka till i jakten på en BMW
    Tack Johan! Det ska jag göra. Verkar bara vara lite svårt att sälja min nuvarande hoj (Honda NT 650).

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-08-08, 21:52
  2. Rem-Kardan-Kedja
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-11-04, 17:23
  3. Demont av bakfälg Yamaha Drag Star med kardan?
    Av MackanSwe i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 19:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •