Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 60 av 60

Ämne: Motala Motormuseum

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Som jag misstänkte, kom inte loss från jobbet i tid idag.... Men nu åker tältet på iaf... synd att missa detta tillfälle att träffa er.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  2. #52
    Hondamannen
    Gäst
    Romeo är du på väg?

  3. #53
    Hondamannen
    Gäst
    Det var kul att träffas idag och se ansikten bakom de olika användarnamnen på forumet. Hoppas att fler kommer vid nästa träff.

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    61
    Japp. 24 mil fick jag ihop, och nya bekantskaper

    Blir fler träffar

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hemma igen från Motala.

    Körde ut ung. 9.30 från gården för att möta upp hos Buster 9.30. Försenad alltså men jag hade meddelat.

    Vi kör som tänkt mot Finnerödja, Tived och Askersund. Rätt många hojar på väg vilket förvånade mig för jag tycker att det varit glest hela sommaren. Efter Askersund blev det kaffe och äggamacka som Buster fixat - en riktig pysselgubbe.

    Motala, vägarbetenas inferno - iallafall om man kommer norrifrån men vi hittade ändå rätt. Längst boret på parkeringen en låååååååååång rad med mc, men det fanns också en väldigt kort rad om 2 hojar och det var dom vi sökte, Wmb och Hondamannen. Väntar en stund på att fler ska dyka upp men eftersom ingen kommer tittar vi lite på dom andra hojarna och konstaterar att det är ett tjejgäng som är ute och luftar sig.

    Mot muséet och kollar in en massa gamla godsaker och sen blir vi hungriga. En hyfsad matplats finns på kajen och det är inte ens särskilt dyrt, trots läget.

    Blir sittande och pratar till hemdags. Samma väg tebax med paus vid Röa Broa i Tiveden med kaffe och bullar.

    28 mil - förbrukning 0,4. Ganska OK!

    Tack för sällskapet Hondamannen, Wmb och Buster.
    Ove

  6. #56
    Hondamannen
    Gäst
    Väl formulerat Ove!

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Väl formulerat Ove!
    Hoppas att jag inte avslöjade för mycket för dom som inte kom med ska bara få så pass info så dom blir nyfikna och kommer med nästa gång.
    Ove

  8. #58
    Hondamannen
    Gäst
    klockrent tänkt Ove!

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hoppas att jag inte avslöjade för mycket för dom som inte kom med ska bara få så pass info så dom blir nyfikna och kommer med nästa gång.

  9. #59
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    61
    Jag lyckades få gamla betan att dra 0,49!!
    Det är rekord och tyder på en lyckad dag

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tänkt lite och sånt tar ju sin tid.

    Motala var/är bara 14 mil och ändå tog jag inte den allra kortaste vägen. Det finns faktiskt en massa väg i Östergötland och sydöstra Närke som jag ännu inte har kört för att det har verkat vara så långt att komma dit. Men det är det ju inte - gäller bara att hitta på ett bra ärende.

    Samma sak när jag körde till Säfsen, eller Borgvik eller varthelst det har burit iväg på våra smä träffar, man hittar nya vägar som bör undrsökas. Bara man inte vore så lat så man måste ha en anledning.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Bild ifrån träffen vid motola motormuseum
    Av Hondamannen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 08:06
  2. Motala Motormuseum.
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 22:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •