Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Specialbeställa skivor

  1. #1
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245

    Specialbeställa skivor

    Har tidigare nämnt att jag har problem med att hitta nya bromsskivor till min chopper.
    Har hört mig för på div återförsäljare här i stan och annat kunnigt folk, och fått tipset att specialbeställa skivor utefter mina mått.
    Problemet är att det lokala företaget som tidigare gjort sånt nu endast tillverkar till företag och till byggmaskiner mm.
    Har ni hört om detta går att beställa på annat håll? Eller om ni rent av gjort det själva nån gång?
    For those about to rock - We salute you!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Har ingen aaaning om vad du ska ha, men nog finns det fristående tillverkare därute.
    Franska Beringer kostar sin vikt i guld, Italienska Grimeca är vanligtvis bra mycket billigare än originalskivor och har mycket som passar till lite av varje.
    Kolla lite omkring, vetja.

  3. #3
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Alltså, det jag söker verkar inte finnas. =) Antingen har jag inte letat tillräckligt ordentligt, eller på fel ställen, men skivorna jag har är 4mm tjocka, 21 cm i diameter och har sex bulthål. Och det är just med bulthålen det skiter sig. Har hittat "rätt" skivor, men med fem hål...
    Misstänker nästan att killen som byggde cykeln tog nav och ok från Tr1an han slaktade och lät tillverka skivor som passade till hans bygge... Alltså kan jag inte beställa efter modell, utan behöver beställa efter måtten på mina skivor. Tror jag. =)
    For those about to rock - We salute you!

  4. #4
    Medlem Thojos avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    28
    Jag har gjort bromsskivor till några hojar. Kan göra några åt dig också. Har du exakta mått så löser vi det.

  5. #5
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    www.isrbrakes.se

    De ska vara bra på bromsar har jag hört
    KTM 950SM

  6. #6
    Medlem Thojos avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    28
    Här är några exempel på skivor som finns uppritade, finns några fler också. Tar 300 kr / st. Gör gärna varianter på beställning.

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Coolt när man kan få en egen design på dom!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Thojo Visa inlägg
    Jag har gjort bromsskivor till några hojar. Kan göra några åt dig också. Har du exakta mått så löser vi det.
    hei du,kan du göra en 320mm flytande skiva med 10 fästhål och 6mm tjock, centrum har jag i flera varianter

  9. #9
    Medlem Thojos avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    hei du,kan du göra en 320mm flytande skiva med 10 fästhål och 6mm tjock, centrum har jag i flera varianter
    Jo, det fungerar. Har du koll på hur de skall fogas ihop så gör jag skivan.

  10. #10
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Fasen va bra! Är absolut intresserad! Skall ta exakta mått i veckan och återkommer.
    For those about to rock - We salute you!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •