Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dags i dag

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Dags i dag

    Så där, nu har jag slarvat i helgen. Har ätit en hamburgare om än en liten en men ändå, fel kost var det i alla fall i går. Sen tog jag en bulle i går och drack en kopp te till. Ett par kakor försvann ner också av bara farten. Det var gott att få synda lite grann. Jag har nämligen haft problem att komma förbi 91,8 kg, det gick så bra i början att få bort ca 5 kg och pang så stod jag still på 91,8 kg. Oavsett hur jag än försökte kicka igång fettförbränningen så visade vågen hela tiden 91,8 kg. Måste vara nåt fel på vågen…

    Nåja, lite kolhydrater kanske får igång förbränningen, ibland kan man behöva stoppa i sig lite fler kolhydrater för att chocka kroppen. Ett tips för den som känner sig stillastående på vågen.

    Oh javisst ja, det höll jag så när på att glömma: jag mediterar varje dag. Gör så gott att sitta för sig själv en stund och bara finna ro. Vad jag tänker på? Positiva tankar, att varje andetag jag drar in är positiv luft och varje andetag jag andas ut tar med sig negativa tankar, energi och känslor. Fler borde göra så, sitta i sin stilla ro och bara vara. :-)

    Det är så roligt, nu har jag mött olika vänner som oberoende av varandra brustit ut ”Du glittrar så fint!”. Det är säkert min energi som är i balans nu.

    Cheers!

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Precis, sådana är vi vareviga dag.Hojen och jag.Vi bara är.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-08-20 klockan 14:28.

  3. #3
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Känner för att gå ner lite i vikt själv..
    Har du några bra tipps Nina?

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Känner för att gå ner lite i vikt själv..
    Har du några bra tipps Nina?
    Japp, här kommer lite tips:

    1) motivation. Finns inte den når man inte sitt mål.
    2) delmål. Sätt upp små delmål på vägen, t ex de där jeansen som blivit för små, blivit en storlek för liten. Sikta på dem som första delmål. När du nått det målet hittar du på nästa delmål, kanske den där mc-jackan som hänger i garderoben.
    3) kosten. Ändra lite på tallriken. T ex halva tallriken med grönsaker, 1/4 proteiner som 100-125 gr fisk, kött eller fågel och ca 1 del kokt brunt ris, 1-2 potatisar (1 om den är stor, 2 om de är mindre).
    4) Byt ut allt vitt mot brunt, vitt ris mot fiberris t ex, inget vitt bröd, bara så mörkt och grovt du kan hitta, gärna mörkt bröd med grova korn i.
    5) ät ofta, 5-6 ggr per dag (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, grov kvällsmacka som mellanmål t ex).
    6) sluta med socker, även fruktsocker som finns i frukter omvandlas till socker i kroppen.
    Dock kan du frossa i jordgubbar och blåbär.

    Allt hänger ihop, finns inte motivationen är det svårt att börja. Men finns den och man sätter igång och ser lite resultat stärks motivationen än mer. Allt handlar om tanke och handling och som bonus får man se resultat.

    Var snäll mot dig, ibland om man ser att det inte händer nåt på vågen kan man chocka kroppen med kolhydrater, ät som vanligt under en dag, tillåt lite hamburgare, pommes frites etc inom rimliga gränser och återgå sedan till en mer bättre kost. Då händer saker i kroppen och vågen visar att det rör sig ner igen.

    Nu har jag den egenskapen att bygger jag upp en motivation för något så siktar jag på målet benhårt. Ingenting kan få mig att vika av från min plan, mitt mål, min väg för att nå dit jag siktar. Målmedvetenhet och envishet är bra att ha.
    Senast redigerat av Nina den 2012-08-21 klockan 20:11.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Glömde: och röra på sig, promenader i rask takt, spring etc.

Liknande ämnen

  1. Dags för ny hoj!
    Av Myre Där Uppe i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-10-02, 13:03
  2. Dags att byta hoj.
    Av Hansdidde i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-15, 11:20
  3. Då var det dags igen R.I.P
    Av TheCrow i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-23, 23:41
  4. Dags igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 11:22
  5. Snart dags.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-09, 14:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •