Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Att bli omkörd

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    När en bil kommer upp bakom och vill köra om så får dom faktist vänta. Jag har varit med om när bilisten blinkar för att jag skall körat sidan, speciellt när jag ämnar svänga av åt höger, jag litar inte på att det inte ligger en hoper grus på vägbanan där för vill jag sakta ner och hålla åt vänster.
    Om du saktar in ordentligt före en högersväng och håller åt sidan, så skall du förbaske mig kunna köra en hoj även om det är lite grus på asfalten. Annars tycker jag att du skall öva dig i att köra hoj.
    Jag har ju sett äldre herrar köra HD på rullgrusvägar.

  2. #12
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Det är så typiskt Svenskt att bli förbaskad och bitter när folk avviker från ens eget beteende. Hur svårt är det att släppa förbi nån som har bråttom? Är det nåt att bli lipfärdig för? Varför svider det så hårt i själen att nån vill om? Slappna av, sluta vara obstinat och gör dina mottrafikanter till medtrafikanter så blir livet lättare.
    Och när nu jag (och några fler) avviker från DITT beteende, genom att inte köra om på ditt sätt och inte kasta mig åt sidan så fort du vill om, så kanske inte DU ska lipa över det...?

  3. #13
    Ankan1
    Gäst
    Klart som korvspad att man ska flytta på sig om det finns utrymme och tillräcklig sikt för detta på vägsträckan när man ser att betydligt snabbare trafik närmar sig bakifrån.Om inte, varför ?.Rädda för alla de vilda djuren i vägrenen eller någon form av licens på att djävlas med andra trafikanter !?.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Förstår inte riktigt heller varför man inte skulle vilja göra det, om väglaget är fint så är det väl bara att åka in lite mot höger?

  5. #15
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Slappna av, sluta vara obstinat och gör dina mottrafikanter till medtrafikanter så blir livet lättare.
    Tänk om alla hade tänkt så här istället för att bli arga i trafiken!
    Hade sparat mycket onödig ilska och korkade manövrar där folk håller på vad dom tror är sin rätt..

    Molgan for president

  6. #16
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    När en bil kommer upp bakom och vill köra om så får dom faktist vänta. Jag har varit med om när bilisten blinkar för att jag skall körat sidan, speciellt när jag ämnar svänga av åt höger, jag litar inte på att det inte ligger en hoper grus på vägbanan där för vill jag sakta ner och hålla åt vänster.
    Måste ju kännas bättre att göra högersvängen där det säkert ligger grus och gå mot den förväntade vurpan med en arg bilist 2 meter bakom sig.....

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Är väl många som inte vet vad backspegel är.körde själv från sommarstugan utan för Mora idag,ca 12 mil folk ligger och knallar i 70-80 på 90 vägHÅLL HASTIGHETEN ELLER KÖR AV VÄGEN BLIR SÅ IRRITERAD.Det är tur man kan klippa ett par tre bilar med ett litet knick med gasen

  8. #18
    när man läser vad ni skriver så verkar det vara lätt att reta upp sig i trafiken. personligen försöker jag underlätta för dom som har mer bråttom än jag, kör jag mc eller bil så nog håller jag åt sidan om möjlighet finns å underlättar om nån vill köra om. å inte sitter jag å irriterar mig över sånna som inte håller farbegränsningarna utan kör för sakta eller på tok för fort. jag har inte så bråttom här i världen så jag måste hålla högsta upplåtna hastigheten ska jag nånstans far jag i god tid så man inte behöver jäkta

  9. #19
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    Och när nu jag (och några fler) avviker från DITT beteende, genom att inte köra om på ditt sätt och inte kasta mig åt sidan så fort du vill om, så kanske inte DU ska lipa över det...?
    Vet inte vad du menar med MITT beteende då jag är en väglus på en nerdrevad Tenere. Släpper glatt förbi folk som inte håller mitt tempo, så jag lipar inte. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du saktar in ordentligt före en högersväng och håller åt sidan, så skall du förbaske mig kunna köra en hoj även om det är lite grus på asfalten. Annars tycker jag att du skall öva dig i att köra hoj.
    Jag har ju sett äldre herrar köra HD på rullgrusvägar.
    Jag gillar inte att bli trängd i en enkelfil av en långtradare därför behåller jag min plats i vänster körfält. Sedan får vi faktiskt axeptera att alla inte vill eller kan köra i den fart som anges på skyltarna, det är bara att vänta tills det ges möjlighet att köra om. Det är så många som nödvändigtvis måste köra om för att tvåhundra meter senare skall svänga av vägen.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Omkörd på utsidan vid omkörning
    Av Jourtjänst i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 23:37
  2. Omkörd å påkörd
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 16:34
  3. Omkörd och nästan omkullkörd
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 06:36
  4. Omkörd av en mc
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 22:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •