Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 68

Ämne: Kuggade!

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    TS menar nog lågfartsdelen.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    80
    Provdelar

    Säkerhetskontroll
    Lågfart 1 eller 2
    Högfart
    Bromsning
    Trafikkörning

  3. #13
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
    Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

    Tipps till mig ?

    Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

    Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

    ( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )
    När man läser tråden verkar fler ha testat alcohålen. =)

    Kan inte vara så att du höll 50 innan hindret men sen tappade farten i slalomkörningen? Håll farten fram till innan sista konen före vändningen och sen snabbt upp i fart igen efter vändningen så ser du taggad ut.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Som jag tidigare nämnde så var det mer än 30 år sedan jag tog mc kort och mycket har säkert förändrats så därför undrar jag i rent intresse om man nuförtiden i samband med en uppkörning får framföra denna mc i t ex en fart av 110 km/h för att uppkörningsläraren ska kunna se om man är kapabel till att färdas säkert i denna fart när det inte finns några koner på allmän väg men däremot bilar som inte står stilla och som man både ska köra om och blir omkörd av i en fart som ofta kräver större handlingsberedskap än en konbana i 50 km/h.
    Tog min lapp i år och som för dom flesta får man även visa att man kan köra på motorväg,stadstrafik,vänstersväng från landsväg mm
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Trist att du kuggade. Gjorde också det på högfarten förra året. Sparkade en Kina första försöket och andra tyckte han var ör "fegt" trots att jag höll över 50. Efter lite Snackande med förrättaren kom det fram att han ville att jag skulle jobba mera med hojen och köra med mera motstyrnin. Gjorde det några veckor senare och då var dom nöjda. Kan tänka mig att det är något liknande han menar om din körning också
    Ja precis, han ville att jag skulle jobba mer med hojen.. men fattar inte, på pappret står det "bibehållen hastighet 50km/h genom hela momentet bortsätt från vändnigen" då borde de kvitta om man så kör på bakjulet, så länge du håller hastigheten igenom.. :/
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Vad är det för någon form av högfartstest som man bara håller 50 km/h på !?.Nåja, jag tog ju mc kort för över 30 år sedan så de tester ni utsätts för idag har jag låg kunskap om.Sup dig full, nyktra till och ge järnet igen.


    Annars youtuba!
    (mycket har hänt på 20 år, se bara risk 1&2.. och inte på tal om att man FICK mc kortet "gratis" med B kortet förr !!! )
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av MC-Fröken Visa inlägg
    Oj! Tror jag måste tuffa till mig på Högfarten som det låter här . . . Man kan väl inte säga att jag kör över 50 och attakerar direkt :-( har två veckor till att öva på som tur är :-)
    Va synd att de var så gnälliga med dig! Trodde det räckte att man kunde klara den i 50 å sen var det Ok?!
    Han jag körde upp me var annars en reko kille, men hans jobb är att se vad man kan/inte kan, och därefter göra en bedömmning... men jag kommer holla nästan 60 när jag ska träna på denna övning i fortsättningen iallafall..

    Lycka till iallafall !
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Var det där verkligen rätt högfartsbana? Ska det inte vara en undanmanöver först å ett stopp i slutet? Å var det inte i 70km/h och 90 km/h man bromsar??
    Finns bara en "högfartsbana" nu för tiden, den ska ske i 50km/h och se med en efektiv inbromsning i slutet, och man får inte alls välja åt vilket håll man ska manövrera på, det välljer man på en utlottnnig, precis som lågfarten.
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    När man läser tråden verkar fler ha testat alcohålen. =)

    Kan inte vara så att du höll 50 innan hindret men sen tappade farten i slalomkörningen? Håll farten fram till innan sista konen före vändningen och sen snabbt upp i fart igen efter vändningen så ser du taggad ut.
    Kollade hastigehten innan jag for in i undanmanövern ( 52-53 km/h ) därefter kollade jag precis innan jag bromsade ner innan vändningen och då var den på 50 blankt!
    och uppgasningen på vägen tillbax var för "lam" men dock 50 efter halva banan tillbax..

    Men tror att det är speedway stuket han vill åt, ligga i kurvorna runt konorna.. min hoj väger över 300 kg med mig på, så inte det enklaste.. är antagligen för "feg" och är rädd att jag ska lägga hojen när jag svänger så skarpt
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  10. #20
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
    Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

    Tipps till mig ?

    Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

    Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

    ( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )
    Jag hade min hoj som skrivbordsbakgrund på datorn men tog bort den när jag kuggade på första uppkörningen. Totaldepp. Ville inte se hojen. Det enda som fick mig att fortsätta var att jag trots allt hade köpt den. Men när jag klarade andra åkte den tillbaka som bildskärmsbakgrund igen. Och trots total jävla grovdepp så kommer det roligare hojtider igen. Håll ut!

Liknande ämnen

  1. 128st uppkörningar 3st kuggade
    Av Cubalibre i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 01:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •