Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 68

Ämne: Kuggade!

  1. #41
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Trist att den var borta.
    Hittade en Australiensk motstyrnings guide
    http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=SF1ezf8LNNU
    Och en kortare variant av twist of The wrist
    http://m.youtube.com/#/watch?v=_pocX...cXYyHCuw&gl=SE
    Klart sevärda bägge två.

  2. #42
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    off topic men twist of the wrist hittade jag här:
    http://www.veoh.com/watch/v20959402F...of+the+Wrist+2
    inte så bra kvalitet som youtube men ok ändå

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10

    Ang uppkörning

    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Tack alla som grattat mig! samt alla tips, de hjälpte!
    Hej!
    Nu är det min tur i morgon, (28/9) att köra upp på MC för andra gången! Det jag kuggade på förra gången var både låg och högfartsbanan... Har tränat och tränat nu sen 23 augusti, så lågfartsbanan är inga problem, men nervös för högfartsbanan...håller inte riktigt 50, men kör på tvåan så d låter lite mer.
    Sen när jag vart ute o kört högfartsbanan när d regnat, vågar jag inte " lägga" hojen lika mycket som när det är torrt, för jag tror att den ska slinta iväg... mkt psykiskt i mitt huvud...samma när att man inte ska kolla på konerna närmast när man kör, d är inte så bara känner jag, att låta bli! Är rädd att köra på konan och att man kör åt skogen! Oxå psykiskt i mitt huvud!
    Vill så gärna klara kortet i morgon, annars får jag vänta enda till våren, typ i maj ..

    Susanne!

  4. #44
    steffe
    Gäst
    Oooooo
    Senast redigerat av steffe den 2013-11-24 klockan 11:32.

  5. #45
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av susgus_64 Visa inlägg
    samma när att man inte ska kolla på konerna närmast när man kör, d är inte så bara känner jag, att låta bli! Är rädd att köra på konan och att man kör åt skogen!
    Säger så här: hojen är så korkad att den går dit du tittar.
    Mitt råd är följande: titta långt fram, ca 3-4 konor bort i serpentinen, då löser sig körningen automatiskt. Och höj blicken.

    Jag vet att man är jäkla nervös men man får ju inte en fet smäll av instruktören för att man kommer skitnervös dit, de vet om att man är det.

    Lycka till!

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Säger så här: hojen är så korkad att den går dit du tittar.
    Mitt råd är följande: titta långt fram, ca 3-4 konor bort i serpentinen, då löser sig körningen automatiskt. Och höj blicken.

    Jag vet att man är jäkla nervös men man får ju inte en fet smäll av instruktören för att man kommer skitnervös dit, de vet om att man är det.

    Lycka till!
    Håller med Nina. Vet inte hur många gånger jag skrivit om detta fenomen gällande konerna.
    Försök att bortse från att det är koner som är som ett hinder eller svårighet. Dom står ju där bara för att visa vägen du skall köra.
    Detta konfixerande gör att du glömmer bort det du skall göra, nämligen att utföra vissa moment på den väg du skall köra. Som sagt se framåt hela tiden.

  7. #47
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Lycka till Susgus, följ de goda råden som finns lite här och där på den här sajten så ska det nog gå bra...


  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Lycka till Susgus, följ de goda råden som finns lite här och där på den här sajten så ska det nog gå bra...




    Jag klarade uppkörningen i går Sååå jäkla gladTyvärr så jobbar jag hela den här helgen, men så fort jag är ledig (på måndag) ska jag ut och ta min första egna runda Tusen tack till min tålmodige älskling , som vart min handledare!!!

  9. #49
    Stort grattis

  10. #50
    Medlem Foress avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    skåne
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av susgus_64 Visa inlägg
    Jag klarade uppkörningen i går Sååå jäkla gladTyvärr så jobbar jag hela den här helgen, men så fort jag är ledig (på måndag) ska jag ut och ta min första egna runda Tusen tack till min tålmodige älskling , som vart min handledare!!!
    Grattis!

Liknande ämnen

  1. 128st uppkörningar 3st kuggade
    Av Cubalibre i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 01:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •