Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Miltal i annonser

  1. #21
    Hondamannen
    Gäst
    Går det överhuvudtaget att koppla bort mätaren på nya hojar?

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Skiter björnen i skogen ? har påven en lustig mössa? har spanjorer mustasch?

    Ja...

    Min egen är ett sådant ex... har det visat sig, jag antog det när jag köpte den och fick ännu en gång rätt...
    inte mycket men ändå...det har visat sig att personer som tittat på den när den stod till försäljning noterat en icke fungerande hastighetsmätare men enligt den tidigare ägaren så stämmer miltalen bra, så det är någon som på firman lånat den och kört privat på något sätt och inte viljat visa miltalen, men i övrigt är allt rätt, det var ex orginaldäcken på när jag tog över den och skicket på dessa stämde väl mot miltalet. osv.
    Senast redigerat av namn den 2012-08-16 klockan 15:09. Anledning: Onödigt med fler svar i samma syfte.
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Som tidigare sagts, det finns två sorters mc ägare.De som kör i ur och skur och de som enbart putsar och visar grannen på villafesten att dom minsann har en riktigt cool mc i garaget.Båda kategorierna finns i alla åldrar och har uppenbart helt olika ideer om hur en mc ska användas.LOL ...

    Titta bara en morgon eller kväll när du t ex pendlar till och från arbetet.Bor själv i ett folktätt område och möter knappt en handfull mc åkare på mina pendlingsresor så var är då resten.Jo, hemma i garaget och ägaren i en av bilarna.Finns ju fler linjebussar än mc åkare på dessa resor och dom är hopplösa med sin turbulens.
    Håller med dig det finns olika slags åkare,tur är väl detKör själv ca 1500-2000mil per säsong och putsar hur mycket som helst.Skulle aldrig komma på tanken att ta hojen till jobbet varför då är för mig ett nöjes redskap,inte för att det skulle vara krångligt med kläder och sådant på morgonen,för dom struntar jag ju i ,precis som alla andra som åker moped till jobbet??skillnad nää 50 vägar.Nä till jobbet åker jag bil.

  4. #24
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    man får väl anta att där milantalet gör mycket på priset finns det säkert de som kopplar bort mätaren.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    man får väl anta att där milantalet gör mycket på priset finns det säkert de som kopplar bort mätaren.
    Jag vet inte hur man ska värdera milen.... jag köpte en lågmilad hoj (även om den felar något 10 el. 100tal mil)men jag använder ju hojen till skillnad från föregående ägare. jag servar mer än boken kräver men tvätta och polera är jag mer tveksam till... hade beställt en ny Bmw 1200gs/a och av andra orsaker så sket sig den affären... men min hoj hade dom inga synpunkter på.. den såg ut som den ska, så även om den hade gått 950km från bostaden(när den tvättades senast) så var den okej. men inbytes bilen som hade färdas samma sträcka var för skitig för att man skulle kunna bedömma skicket och därför gissade man sig till ett antal prisnedsättande fel, (vissa var ren lögn).
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  6. #26
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Har för mig att medel-knutten kör 300-400 mil/år.
    Dessutom ser ju de flesta mc ut som om de kom direkt från fabrik, oavsett ålder och miltal...
    Generellt är motorcyklar av alldeles för hög kvalitet och ägarna alldeles för noggranna för att det ska vara bra business för tillverkarna - fantastiskt att en 30-35 år gammal båge kan vara helfräsch och helt pålitlig samt att det finns reservdelsförsörjning till dem. En veritabel mardröm för producenterna!

  7. #27
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Som tidigare sagts, det finns två sorters mc ägare.De som kör i ur och skur och de som enbart putsar och visar grannen på villafesten att dom minsann har en riktigt cool mc i garaget.Båda kategorierna finns i alla åldrar och har uppenbart helt olika ideer om hur en mc ska användas.LOL ...

    Titta bara en morgon eller kväll när du t ex pendlar till och från arbetet.Bor själv i ett folktätt område och möter knappt en handfull mc åkare på mina pendlingsresor så var är då resten.Jo, hemma i garaget och ägaren i en av bilarna.Finns ju fler linjebussar än mc åkare på dessa resor och dom är hopplösa med sin turbulens.
    Ja ja allt är ju svart eller vitt, personligen tycker jag att det är upp till var och en hur mycket man vill köra eller putsa. själv har jag haft motorcyklar i väldigt många olika prisklasser och i en massa olika varianter men jag har aldrig kört någon mer än 500 mil per år. Jag har mina speciella anledningar till detta. Jag har dock aldrig polerat en MC för att du eller någon granne eller vem som helst skall tycka min MC är cool. Äger jag en glidare med mycket krom tar jag inte gärna ut den på blöt grusväg bara för att visa att jag kör i ur o skur tex. Min nuvarande hoj kör jag dock både på grusvägar och i regn.
    Jag tycker du har en underton där du gör dig lustig över andras sett att äga och bruka sin hoj. Kul att du vet hur du vill använda din MC men kul att andra resonerar annorlunda

  8. #28
    Läste för ett par år sedan nånstans att en Honda rullar i snitt 460 mil.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Jämtland
    Inlägg
    46

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    För den som har goott om slantar så står sig en H-D bra i garaget. Just det står.. Köra är inte nödvändigt..
    I området där jag bodde förut kan jag nog tänka mig att det finns inemot ett halvdussin glidare som aldrig eller nästan aldrig används..
    Närmaste grannen brukade vara ut på tur EN gång per år. Tror dock att han ett år var ute TVÅggr, en gång ensam och en gång med tanten, självklart iklädda dyra moderiktiga läderplagg..
    Är man välbeställd och vill visa det så är nog detta ett sätt..
    Är detta hojåkare? Inte alls..
    Dom är inte ens värda att ens sitta på en H-D.
    Ursäkta mig. Kan ju vara som med många andra fritidsintressen. Jag menar, hur många tycker inte om att fiska ett par ggr per år, ta en tur med husvagnen, åka skidor i fjällen en vecka per år osv. För att kunna åka hoj behövs en hoj. Har man råd så köper man väl den hoj man vill ha? Har själv flera intressen som inte jag praktiserar så särskilt ofta. Detta förtar väl inte upplevelsen för det!
    Nej. Åk hoj så mycket ni kan och vill!

  10. #30
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Digitala mätare kanske är svårare att maniuplera miltalen??? Eller lättare?? Någon som vet?

Liknande ämnen

  1. Annonser?
    Av Nina i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-04, 14:42
  2. Harley med höga miltal
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 23:04
  3. Roliga blocket-annonser
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-10-21, 10:00
  4. Rensning annonser
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •