Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Miltal i annonser

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Tror många är återfallare och livskrisare som efter en säsong tröttnar för det var inte så kul som de minns/hade tänkt sig. Då köper de sportbil eller husbil istället.
    Eller så upptäcker de att kroppen blivit gammal och inte orkar eller kan sitta på en hoj några längre sträckor som de kanske kunde förr om åren. Eller så noteras det att de inte satt bra och byter in till en annan modell. För somliga kan det ske byten i det oändliga innan de hittar ”sin” modell av hojkörning och typ av mc för ändamålet.

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Sedan kan det ju komma en ny modell som man hellre vill ha som är bättre

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Sedan kan det ju komma en ny modell som man hellre vill ha som är bättre
    Japp, det finns många, många anledningar till varför en rätt ny hoj byts in. Jag bytte ju in en Toyota Yaris efter precis inkörda 201 mil. Den som ville köpa den ringde upp mig och frågade mig varför jag bytte in den. Jag sa som det var att det var inte min stil, jag gillade inte bilen. Till råga på allt blev den blå, jag ville ha en röd. Så nej, det är inget fel alls på bilen, svarade jag.

    Om man vill veta, ring upp förre ägaren och fråga varför de bytt in en relativt ny hoj.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    För köparen är det ju bara till att tacka och ta emot; när jag köpte min Kawa '03:a förra månaden stod mätaren på 650mil, och det är ändå en 9 år gammal hoj, liksom...

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    jo, det är det där med milen.....
    man får väl räkna med att inte få något alls för sina hojar när det blir dags då jag tillhör dom som faktiskt kör och inte bara förvarar. Min Aprilia 01:a gått 6000 precis och den nyinförskaffade Wildstar 99:a som gått 5800. Det blir väl bara att köpa och inte sälja alls.... hädanefter ;o)

    Ni vet väl att någonstans mellan 8-10 000 mil så skär nästan alla mc motorer och det är oavsätt märke eller skötsel.
    de bara gör det.

    ps: inte att tala om, om man nu använt olja av ej "känt från reklam" märke typ Pisstrol eller vad det nu heter... då är det avsevärt kortare livslängd vi pratar om.
    Visst är det så, åtminstone om man lyssnar på snacket - över 5000 mil inget värd. inte nog att motorn pajar, hjulen ramlar av, styret kroknar och skit i förgasarhalsen så den hostar.

    Äschdå! Men det gör det billigare för oss som inte bangar för att hojen har lite egen erfarenhet och kan se förbi lite sliten lack och lite repor.
    Ove

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Mina tre mesta långmilare var vid försäljning: Honda CB750 -81 med 10.000 mil på mätaren, en BMW R80RT -83 med 11.000 mil. Sist, men inte minst en BMW R1100GS -97med 12.000 mil. R80:an var i behov av en ny kamkedja. För övrigt inga mekaniska problem eller hög oljeförbrukning hos någon av hojarna!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Tror många är återfallare och livskrisare som efter en säsong tröttnar för det var inte så kul som de minns/hade tänkt sig. Då köper de sportbil eller husbil istället.
    För den som har goott om slantar så står sig en H-D bra i garaget. Just det står.. Köra är inte nödvändigt..
    I området där jag bodde förut kan jag nog tänka mig att det finns inemot ett halvdussin glidare som aldrig eller nästan aldrig används..
    Närmaste grannen brukade vara ut på tur EN gång per år. Tror dock att han ett år var ute TVÅggr, en gång ensam och en gång med tanten, självklart iklädda dyra moderiktiga läderplagg..
    Är man välbeställd och vill visa det så är nog detta ett sätt..
    Är detta hojåkare? Inte alls..
    Dom är inte ens värda att ens sitta på en H-D.

  8. #18
    Ankan1
    Gäst
    Som tidigare sagts, det finns två sorters mc ägare.De som kör i ur och skur och de som enbart putsar och visar grannen på villafesten att dom minsann har en riktigt cool mc i garaget.Båda kategorierna finns i alla åldrar och har uppenbart helt olika ideer om hur en mc ska användas.LOL ...

    Titta bara en morgon eller kväll när du t ex pendlar till och från arbetet.Bor själv i ett folktätt område och möter knappt en handfull mc åkare på mina pendlingsresor så var är då resten.Jo, hemma i garaget och ägaren i en av bilarna.Finns ju fler linjebussar än mc åkare på dessa resor och dom är hopplösa med sin turbulens.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Eftersom ingen vill nämna det så "offrar" jag mig.

    Ytterligare en kategori "lågmilare" är dom som kört med mätaren urkopplad, dvs dom har gått längre än vad som står på mätaren och i annonsen.
    Jag tror/förutsätter det om alla begagnade fordon, bilar/mc/snöskotrar... ja alla, om jag inte själv känner dess historia riktigt väl eller om den är väldigt väl dokumenterad... (behöver inte vara en servicebok).
    Sedan måste ju naturligtvis skicket stämma mot milen.

    /Stefan
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  10. #20
    Hondamannen
    Gäst
    Stefan, det stämmer jag har några i min omgivning som jag misstänker har fifflat med mätaren men frågan är hur vanligt där. Vissa offroadägare tar bort hastighetsmätaren helt och hållet för att de är dyra att reparera om man vurpar. Allt detta enligt min lokala handlare. Mätaren kostar tydligen 10000 kr.

Liknande ämnen

  1. Annonser?
    Av Nina i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-04, 14:42
  2. Harley med höga miltal
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 23:04
  3. Roliga blocket-annonser
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-10-21, 10:00
  4. Rensning annonser
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •