Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Miltal i annonser

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Miltal i annonser

    Hej,

    Jag blir ofta förvånad när jag läser annonser.

    Jag kollade nyss på några moto guzzi blocket som är från 2006-2007 med några hundra mil på mätaren. jmf det med min hoj som är från 2008 och har gått drygt 5000 mil. Jag får inte det hela att gå ihop. Ngn som vet varför relativt nya hojar har så få mil på mätaren?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Jag blir ofta förvånad när jag läser annonser.

    Jag kollade nyss på några moto guzzi blocket som är från 2006-2007 med några hundra mil på mätaren. jmf det med min hoj som är från 2008 och har gått drygt 5000 mil. Jag får inte det hela att gå ihop. Ngn som vet varför relativt nya hojar har så få mil på mätaren?

    Mvh

    Hondamannen
    Det är väl så att en del bara har en MC och är nöjda med det. Sen är det dom som har och även kör MC.
    Ove

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Jag menar är det slöseri med pengar att köpa en hoj för en massa pengar och sen inte använda den så mkt?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag menar är det slöseri med pengar att köpa en hoj för en massa pengar och sen inte använda den så mkt?
    Instämmer. Men en del har gott om den varan och det är ju bra för oss som vill ha en ny begagnad.
    Ove

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Instämmer Ove :-)

  6. #6
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Många är ju så att man måste ha det grannen har och ännu bättre. Sen om man använder sakerna är sekundärt.

    Det är ju bra för oss som har hoj-bytar-sjukan. Fina hojar med få mil till billig peng.
    Våga vägra "Hen"!!

  7. #7
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    jo, det är det där med milen.....
    man får väl räkna med att inte få något alls för sina hojar när det blir dags då jag tillhör dom som faktiskt kör och inte bara förvarar. Min Aprilia 01:a gått 6000 precis och den nyinförskaffade Wildstar 99:a som gått 5800. Det blir väl bara att köpa och inte sälja alls.... hädanefter ;o)

    Ni vet väl att någonstans mellan 8-10 000 mil så skär nästan alla mc motorer och det är oavsätt märke eller skötsel.
    de bara gör det.

    ps: inte att tala om, om man nu använt olja av ej "känt från reklam" märke typ Pisstrol eller vad det nu heter... då är det avsevärt kortare livslängd vi pratar om.

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Det där att de skär mellan 8-10000 mil det köper jag inte. Jag känner folk som har kört mellan 10-20 000 mil med sina hojar och det tuffar på fortfarande. Dagens japsmotorer håller närmare 20000 mil om sköter om dem och kör vettigt.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2012-08-15 klockan 17:05.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    jo, det är det där med milen.....
    man får väl räkna med att inte få något alls för sina hojar när det blir dags då jag tillhör dom som faktiskt kör och inte bara förvarar. Min Aprilia 01:a gått 6000 precis och den nyinförskaffade Wildstar 99:a som gått 5800. Det blir väl bara att köpa och inte sälja alls.... hädanefter ;o)

    Ni vet väl att någonstans mellan 8-10 000 mil så skär nästan alla mc motorer och det är oavsätt märke eller skötsel.
    de bara gör det.

    ps: inte att tala om, om man nu använt olja av ej "känt från reklam" märke typ Pisstrol eller vad det nu heter... då är det avsevärt kortare livslängd vi pratar om.
    Har ALDRIG hört talas om någon goldwing som skurit vid 10 000 mil,inte ens vid 30 000 mil.Men det är klart att,kör man på spillolja och pressar motorn till max så kan grejerna heller inte hålla.

  10. #10
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Tror många är återfallare och livskrisare som efter en säsong tröttnar för det var inte så kul som de minns/hade tänkt sig. Då köper de sportbil eller husbil istället.

Liknande ämnen

  1. Annonser?
    Av Nina i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-04, 14:42
  2. Harley med höga miltal
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 23:04
  3. Roliga blocket-annonser
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2014-10-21, 10:00
  4. Rensning annonser
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •