Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Trevligaste hojtur ni haft i år?

  1. #11
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    trevliga berättelser!

    mitt bästa minne är från början av sommaren. jag var ute och körde lite på måfå, mitt sällskap hade annat för sig så jag körde själv. hittade en riktigt snäv väg jag inte kört förut, passade supermotraden som handen i handsken!

    jag KUNDE inte vända utan var tvungen att köra vidare, hade sådant flyt i körningen att man blir tårögd tillslut insåg jag att det inte kommer någon bensinstation framöver och om jag inte vill gå hem så är det vända som gäller.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm's omnejd
    Inlägg
    16

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Tog en spontantur till Växjö, spontan i den mån att det ej var någon direkt planering innan i veckan.
    Åkte ned lördag efter ett stopp på AVA för att inhandla ett rökvisir till hjälmen.
    Efter att det var monterat på hjälmen bar det av söderut, passerade s-tälje 14:30.
    1:a tankstopp i mjölby men en 20min matpaus sittande kvar på hojen & njuta i solen med medhavd matsäck.
    Vidare ned till Vetlanda på roligare vägar än E4:an, tackar den som tipsade om den vägen
    Kom fram till Växjö vid 18:30 ca, framme vid kalaset dit min resa var styrd ca 19, jag körde fel några ggr ??? den som gav vägbeskrivningen glömde bort att det var 3 rondeller, inte 2! :-\

    Kalas på kvällen = grogg & pizza :

    För hemfärden var planen att åka samma väg men jag lyckade köra fel igen.
    Men efter som jag ej hade några tider att passa & var nyfiken hur det så ut i Nybro tog jag kustvägen hem.
    Efter som min tur höll i sig vad det gällde tider & dyl. hade färjepersonalen vid skanssundet matrast när jag väl kom dit :-X

    Bästa Mc-turen i år ;D
    .
    " Skillnaden mellan geniet och dumheten
    är att geniet har sin begränsning."
    - Thorvald Gahlin

    På internet kommunicerar vi mestadels med text.
    Så om du skriver, och stavar som en individ utan kunskaper att formulera dig korrekt
    så kommer du troligtvis att bli betraktad som en individ man ej bör ta på för stort allvar

  3. #13

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Kanske inte den bästa turen, men absolut den mest minnesvärda i år, var när hustrun och jag hämtade hem den nya Triken från Hudiksvall.
    Tog tåget upp i strålande solsken på fredagen för att köra hemöver på lördag morgon.
    Tyvärr så var inte väderutsikterna de bästa inför hemfärden utan man kunde bara hoppas på det bästa.
    Påbörjade hemfärden vid 8-snåret på morgonen i strilande regn, och detta pågick i stort sett hela vägen hem.
    Efter totalt 71 mil kunde konstateras att det hade regnat ungefär 50-60 mil. Men det kunde ju varit värre, kunde ha regnat hela sträckan. :
    Var rädd om dig, kör Trike

  4. #14

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Trevliga historier! Maila gärna över dom till tavling@hojen.nu och var med i tävlingen. Vinn ett par handskar eller en tuff keps
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Hojtur i efm
    Av Susie i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:37
  2. Vad har ni haft för motorcyklar?
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 14:36
  3. Hojtur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 10:18
  4. Hojtur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 20:20
  5. Märklig dröm jag haft i natt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 06:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •