Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Trevligaste hojtur ni haft i år?

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Vilken är er absolut trevligaste hojtur ni haft i år?

    Min är nog den dagen när vi körde på en hel del grusvägar under ca 7 timmar. ;D

  2. #2
    Nilsson
    Gäst

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    trodde det var när du körde hem från uppkörningen , jag tycker alla körningar e trevliga

  3. #3
    LillArne
    Gäst

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Håller med Nilsson där ;D det måste väl ha varit första turen med körkortet

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Det var när vi åkte Sommen runt, väldigt vackert.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    trodde det var när du körde hem från uppkörningen
    Ha ha, jo DEN turen förstås ja men den hojen jag körde hem hade voltat ett par veckor innan så reglagen satt snett och ena fotpinnen pekade snett uppåt så det var lite bökigt att växla och dessutom spårade den. Undrade efteråt om jag råkade ta fel hoj och köra hem. Fast det kanske var en baktanke med det också, att få prova köra med en sån som rumlat runt och diverse saker sitter på sniskan så man får känna hur en sån hoj känns.

    Men grusdagen var nog den roligaste jag upplevt under en övningskörning, helt klart.
    Jo, Kanalrallyt i Norrköping också! Då var det också en hel del grus förstås…

  6. #6
    Jåke
    Gäst

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Inte så säker på att jag kan svara, ibland tycker jag inte längre hojkörning är "trevligt". Det har blivit lite för mycket teknik och övning

    Men en dag jag hade på Sviestad var faktiskt trevlig, liksom självklart första längre turen efter att jag bytt hoj och äntligen fick köra min egen "plastraket"

    Grus är nästan alltid balsam för själen, men det har inte blivit nåt sånt i år.

  7. #7

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Första svängen varje säsong är alltid speciell. Åtmindstone här uppe i norr när hojen stått ett par månader och man har glömt bort hur skoj det faktiskt är. Man vrider till lite på gasen och får den där sköna känslan i magen, bättre inledning på säsongen finns inte!

    En annan skön tur i somras var 15 mil en perfekt sommarkväll på sköna kurviga vägar!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #8

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Jag åker ofta tillsammans med en gasglad Harleysnubbe.
    Efter att ha kört tillsammans med honom ett par dagar eller så, kör jag ensam och njuter av att få köra i min takt. Jag förvånar mig själv flera gånger över att jag låter mig dras med i hans tempo när jag egentligen vill köra lite saktare. Jag hämtade min "nya" hoj i Höllviken och softade hem till Ystad det är nog den (hitentills) bästa körningen. På andra plats ligger alla andra körningar, finns alltså bara 2 klasser: Bästbäst och bäst.

    8) Printer
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  9. #9

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Många trevliga har det varit, men den bästa av dem alla var när jag körde hem från att ha köpt min alldeles egna hoj (och dessutom min första mc-tur efter att jag fått kortet).

    Det var en kväll i juni, under den utdragna skymningen. Lite lätt, lätt duggregn i luften, körde mot den brinnande solnedgången med den orange himlen speglandes i den fuktiga asfalten. Ett rådjur skuttade över vägen en trygg bit framför mig. En älg stod och tuggade på en äng brevid vägen. Och den påtagliga tillfredställelsen att ha fullbordat projektet som påbörjades hösten innnan: Ta kort, skaffa utrustning, och nu puttrade jag hem på just en sådan hoj som jag önskat mig ända från början.

    Jag får en härlig kittlande klump i magen när jag drar mig till minnes och skriver detta.

  10. #10
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Trevligaste hojtur ni haft i år?

    Jag har kört hoj i 30 år snart, förr körde man alltid ihop med ett gäng. Nuförtiden är det absolut skönast att köra ensam i sitt eget tempo (alldeles för fort) Så den trevligaste Hojturen i år var nog när jag och min son på 15år (som fortfarande tycker det är kul att åka med farsan på hojen) körde till Baldersnäs i Dalsland och tittade på en bil och mc utställning. ;D
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Hojtur i efm
    Av Susie i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-06, 21:37
  2. Vad har ni haft för motorcyklar?
    Av Gibson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 69
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 14:36
  3. Hojtur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 10:18
  4. Hojtur
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 20:20
  5. Märklig dröm jag haft i natt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 06:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •