Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ta hänsyn

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Ta hänsyn

    Asså jämt om jag är på någon tillställning av nått slag,kan vara bil-mc träff, cafe vadsomhelst där det samlas mycket hojar.Jag undrar då VAD TÄNKER MAN MED.Om jag ställer upp min hoj stadigt och bra naturligtvis sedan kommer nästa och det är tamigfan lika jämt,man parkerar så nära så man lär klättra på min hoj,varför.Jag blir vansinnig,jag tiger ej heller,det är bara att flytta sig.jag menar det finns så många slarvpellar där ute,och ramlar någon hoj ikull så ska då den inte skada min,så lämna lucka hur svårt kan det vara.jag håller alltid ett öga på mina grejer så jag finns altid i närheten.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, det har man varit med om, när man ska åka och reser upp sin hoj så står en pelle för nära. Jag har fått leda ut min för att kunna resa upp den stadigt. Begriper inte hur de tänker, är de kanske inte så vana att köra hoj och ser hur de kan stå utan att den bredvid ska få problem? Jag brukar ta hänsyn till den bredvid så de får spelrum att kunna resa upp hojen och rulla ut.

  3. #3
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Jag tycker att det är toklätt att missbedömma hur nära/långt ifrån man ska parkera. Speciellt när det många hovar och man vill skapa utrymme (igår på Rosenhill ex)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689


    =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Jag brukar roa mig med att flytta cyklar på t ex arbetsplatsen när jag ska parkera som ägarna tydligen inte bryr sig alltför mycket om.Flertalet ställs utanför cykelstället (av någon egendomlig anledning) som jag snällt brukar parkera i detta ställ.En gubbe på besök kom jag på med att ha klämt upp sin cykel kloss intill hojen, (gummi från cykeldäck) ger fula märken i varma ljuddämpare.Gick ut och ledde bort hans cykel en bra bit.Tog nog en stund för denna hänsynslösa person att hitta sitt vrak till cykel igen.LOL ...

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg


    =)
    Förstår hur du menar,men är bara rädd om mina grejer och är väl inget större problem,frågar bara vad dom sysslar med eller flyttar mig

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag såg en gång 5 hojar i en dominoeffekt beroende på att den högra föraren inte kollade om marken hade tillräcklig bärighet för sidostödet. vi beräknade skadorna till över 10.000

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag såg en gång 5 hojar i en dominoeffekt beroende på att den högra föraren inte kollade om marken hade tillräcklig bärighet för sidostödet. vi beräknade skadorna till över 10.000
    Precis är det man är rädd för

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •