Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Ännu mer taggad och motiverad

  1. #11
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    En del hojar och märken är stöldbegärligare än andra.. Ingen vill sno din hoj...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #12
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    En del hojar och märken är stöldbegärligare än andra.. Ingen vill sno din hoj...
    Det kallas märkesförsäkring

  3. #13
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag jämförde mina nuvarande försäkringar med motsvarande märkesförsäkringar och i samtliga fall var märkesförsäkringarna dyrare ett par hundralappar...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Inte alls säkert att märkesförsäkring är billigast. Kommer inte ihåg de exakta siffrorna nu, men det skilde en hel del på min Varadero mellan min tidigare märkesförsäkring hos IF och Svedea. Blev ett byte direkt. Man måste alltid kolla, inget bolag kan sägas vara billigast för alla hojar. Går ju lätt att kolla via nätet. Finns mycket att spara i vissa fall!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Bilsport & mc har tex veteranförsäkring.... tror den ligger på ca 1800 (helförsäkring). Man får ändå bara ut ung marknadsvärdet om f-bolagen löser in hojen!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Nja inte alltid det är dyrare, jag har min muskelbil hos Trygg Hansa, nu blev det omvandlat per automatik till en Dodge märkesförsäkring och vips sjönk summan med 500 kr så nu betalar jag drygt 200 kr per år för en garageförsäkring…

    Apropå ingenting så lyfte mina ben 90 kg i benpress i dag, bara 20 kg kvar nu så är jag där jag slutade sist (110 kg i benpress). Fast baksidan av låren kändes svaga eller så var det för att jag inte fått i mig tillräckligt med energi för att orka hela benpasset. Eller så var jag bara trött, ska ändra om ordningen till nästa gång.

    Härom dagen fick jag hem mina nya böcker, jag har hittat en toppenbra bok som jag rekommenderade gymmet. Den visar med illustrationer vilka muskler och muskelgrupper man aktiverar i de olika lyften och momenten. Där finns också hur man utför alla momenten samt OM man gör fel vad som påverkas. Det är en anatomisk bok alltså, mycket bra illustrerat och förklarat för en novis som jag. =)
    Den andra boken är en stretchbok, med illustrationer och hur man ska stretcha musklerna efter ett pass. Också mycket bra!

    I dag hittade jag en jättebra crosstrainer, den blev snabbt min favorit. Och i dag lämnade jag in min pulsklocka som hittat på att gå sönder just som jag behöver den. Den behövde nytt batteri så jag bytte men det gick inte att få liv i den. Jaha, den har hängt sig, tänkte jag och tryckte in fyra knappar. Efter 4 sek noterar jag att ingenting händer så jag gör om momentet och ser verkligen till att alla 4 knappar ÄR intryckta. Händer fortfarande ingenting av nollställningen att döma. Hm, så den är trasig nu när jag behöver den??

    Det är en toppenklocka där jag ser min puls, vid maxpuls piper den till så man får sänka tempot lite. Jag ser fettprocent jag bränt och jag ser kalorier jag förbrukat och kan lägga upp egna träningsprogram i den. Så jag behöver den verkligen, hoppas de kan laga den. Annars måste jag köpa en ny.

    Jag fick gubbens för han använder inte sin men det är mer en löparklocka med tillhörande footpod, de funktioner jag vill se och använda mig av finns inte i den.

Liknande ämnen

  1. Ännu en ”ny”
    Av Zopilote i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-10-10, 21:23
  2. Jävligt taggad
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 12:19
  3. Ännu en mc-åkare!!
    Av Mc-Bosse i forum Ny på forumet
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:26
  4. Ännu mera L-ABC
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 08:22
  5. Ännu en bamseglidare
    Av Boogieman i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 19:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •