Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: I vilket land har era hojar tillverkats?

  1. #11
    Honda är väl det märket av dom japanska som har spritt ut sin produktion mest.
    Spelar ju egentligen ingen roll om det är en japansk, kinesisk, taiwanesisk hand som skruvar. Det är ändå "han som står bakom och kollar" att det blir riktigt gjort som har ansvaret.
    Gissar att "han bakom" är då en japan och får man ett sånt förtroende utanför sitt land så inbillar jag mig att dom dessutom lämnar fabriken med bättre kvalite än hemma?

    I garaget står nu bl a två småfordon från Honda. Den ena är från Indien(Innova) och den andra är från Kina(Vision). Båda har 5 års garanti. En garanti som ingen annan lämnar på sina småmaskiner.

    Verkar alltså som Honda håller på att flytta sin produktion av småfordon till Kina så smått? Den första var väl NHX 110 Lead redan 2008. I och med det så kommer väl också dom andra efter.

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    Håller med dig! Har man bra koll på tillverkningen och rätt företagsanda så spelar det ingen roll vem som skruvar ihop det.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Honda är väl det märket av dom japanska som har spritt ut sin produktion mest.
    Spelar ju egentligen ingen roll om det är en japansk, kinesisk, taiwanesisk hand som skruvar. Det är ändå "han som står bakom och kollar" att det blir riktigt gjort som har ansvaret.
    Har för mig att min GL1200 är "made in The US"?
    "Monterad" eller "tillverkad" där är mig obekant..Gissar att motorerna kommer färdiga(?)
    Men inköps- och kvalitetskontroll är ALLT.
    Dåligt material men rätt monterat blir sk-t, så även rätt material men fel monterat resulterar i samma sak, typ fel moment nånstans pga felinställda mutterdragare, listan kan göras lååång.
    För att inte tala om "omotiverad personal", nåt som kan bli rena katastrofen och det är nog där mitt bristande förtroende för avancerade kinaprodukter kommer.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har för mig att min GL1200 är "made in The US"?
    "Monterad" eller "tillverkad" där är mig obekant..Gissar att motorerna kommer färdiga(?)
    Men inköps- och kvalitetskontroll är ALLT.
    Dåligt material men rätt monterat blir sk-t, så även rätt material men fel monterat resulterar i samma sak, typ fel moment nånstans pga felinställda mutterdragare, listan kan göras lååång.
    För att inte tala om "omotiverad personal", nåt som kan bli rena katastrofen och det är nog där mitt bristande förtroende för avancerade kinaprodukter kommer.
    Så rätt så rätt.....
    Jo, dom större motorerna brukar vara färdiga när dom kommer till fabrik. Wingarna vet jag inte hur långt tillbaka dom monterades i US. Nu den nya uppdaterade modellen av GW är ju tillbaka i Japan iallafall, förmodar tillfälligt......åtminstone tills det kommer en helt ny modell.

    Dom tre första tecknen talar om i vilket land hojen är monterad. USA är då 1HF (japan är JH2)

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    Goldwingen tillverkas återigen japan för att det var klagomål på att det fanns glipor mellan olika detaljer som orsakades av dålig montering. Det är iaf vad jag har hört.

Liknande ämnen

  1. Lås! Men vilket?
    Av stefan. i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 19:26
  2. Handla från annat Land
    Av Viragomannen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 00:46
  3. Krönika: Utflykt i kurvornas land
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 22:27
  4. Kontrasternas land...
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 11:19
  5. Vilket lås?
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 20:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •