Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: han inte köra motorcykeln kuggad uppkörning

  1. #11
    Medlem leveland95s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Som förare av ett fordon är det ens skyldighet att se till att fordonet är i föreskrivet skick. Dvs t.ex skattat, besiktigat och att lampor och däck är i ordning. Det hör till det ansvar man har som förare och något vare sig polis eller provledare ens ska behöva påminna om. Om man kommer till en uppkörning med en mc med dåliga däck så har man uppenbarligen inte den kunskap som krävs om sina skyldigheter som förare av fordonet vilket provledaren har till uppgift att bedöma. Så jag tyckte väl att det var en ganska korrekt bedömning.
    Det här får man ju sen leva med resten av sitt liv som fordonsförare. Det går inte att säga till polisen att "jag trodde att mc:n var besiktigad och skattad", "jag trodde att däcken var okey", "jag trodde att jag fick köra på bakhjulet i rusningstrafik på Storgatan" osv, osv.
    Haha den var bra skön kommentar! jag har iaf struntat i det som hände och tar nya tag nu!

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av leveland95 Visa inlägg
    Haha den var bra skön kommentar! jag har iaf struntat i det som hände och tar nya tag nu!
    Perfekt. Det är så man ska göra. Du lär i alla fall inte komma med dåliga däck till nästa uppkörning

  3. #13
    Medlem leveland95s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Perfekt. Det är så man ska göra. Du lär i alla fall inte komma med dåliga däck till nästa uppkörning
    Haha nej det har du rätt i jag kommer med däck som har minst 1 cm kvar ist då är jag på en säker sida!

  4. #14
    Jag ska själv köra upp nu på torsdag ( 16e ) och hade själv ett gränsfalls frammdäck, låg kanske på 1.05 mm ( knappt godkänt ) men jag kostade på mig att köpa nytt ( 1500 :- ) och ska säga att jag märker en betydlig skildnad när jag kör, kommer aldrig vänta så länge med att byta däck, jag håller med "övningsledaren" det är inte säkert att köra med slitna däck.. speciellt med tanke på hur lite däck som ligger mot asfalten på en mc!

    Dock snopet för din del, själv hade jag oxå lackat ur och sakt imot! galet förbannad jag blivigt på mig sjäv oxå.

    fick du pröjsa 1500 kr endå för uppkörningen ?!
    Hur länge till fick du vänta innan nästa uppkörning ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #15
    Medlem leveland95s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    5
    Japp jag fick betala 1500 kr ändå för uppkörningen :/ jag körupp i Valbo den 12 september känns lite skönare att köra upp där, då jävlar tar jag min egna tvåtaktare och knöglar mig igen om lågfarten sen jävlar går det när jag fär köra i lite fart då kan inte ledaren gnälla på för segt axx som dom brukar göra

Liknande ämnen

  1. Om man inte klarar pressen vid uppkörning :(
    Av Ulle rullgrus i forum MC-kort
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 21:03
  2. Klarat kortet men får inte köra!!!!!
    Av krillean i forum MC-kort
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 09:38
  3. Julpyntat motorcykeln än?
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 18:06
  4. Kuggad!
    Av Nina i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 07:33
  5. Att köra konbana modell uppkörning
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 09:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •