Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Lättklädda customåkare

  1. #11
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kommer ihåg hur det kändes att vurpa med trimmad moppe utan skyddskläder.:
    För att inte tala om att ramla på gymnastiksalens golv iklädd shorts! (brännsår på knä deluxe...)

  2. #12
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Ia_ Visa inlägg
    Och sen har vi de där som själv åker i full utrustning, men skall vara schyssta och skjutsa någon bakpå nånstans. Och den som får skjuts kan sitta i hjälm, jeansjacka och kjol...
    De förstår jag mig inte heller riktigt på...
    Eller moppefuckona som skjutsar en tjej och lånar ut sin hjälm till henne... Jaaa, vad glad tjejen kommer att vara att hon överlevde ev. krock/vurpa, när killen ligger i koma pga smashad skalle! *ironi*

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Har en på jobbet som brukar åka i kortärmat, shorts, sandaler och varselväst till jobbet. Han tycker det är upprörande att folk åker utan varselväst eftersom det förhindrar så många olyckor.
    Sen tycker jag att det mest brukar vara custom- och sporthojar man ser utan full mundering. Youtube och äventyrare har nästan alltid allt på.
    Själv fuskade jag när min jacka var på lagning. Goretex-jacka, ryggskydd och armbågsskydd för inlines hade jag då.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #14
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    De som kör i t-shirt, foppatofflor/flipflop, shorts etc har helt enkelt inte ramlat ännu.
    Jorå! Det finns allt dom som vurpat ordentligt och som ändå inte lär sig. En bekant till mig smällde med en bil i minst 150, fick rehabilitering och ordentliga motoriska svårigheter under längre tid. Såg honom här om dan åkandes i träningsbyxor och T-shirt. Han skulle ju bara hem den korta vägen från gymmet... =/
    For those about to rock - We salute you!

  5. #15
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Vart på MC-semester i Rumänien och på grund av värmen så var det omöjligt att ha munderingen på...
    38 grader i skuggan (50+ i solen) i 2 veckor resulterade i en ordentlig bonnabränna

  6. #16
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Varför blir vissa mer upprörd över en mc utan skyddskläder i stan som kör 40 än en moppe???
    INGEN har frågat mig var jag har skyddskläderna när jag tar moppen ist för mcn.
    Våga vägra "Hen"!!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Varför blir vissa mer upprörd över en mc utan skyddskläder i stan som kör 40 än en moppe???
    INGEN har frågat mig var jag har skyddskläderna när jag tar moppen ist för mcn.
    ...eller om man åker nerför fjällväggen i 120 på skidor utan ett enda skydd?
    Ove

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    För 2 år sen när jag var ung och dum tänkte jag åka ner till stranden i shorts och gympadojjor, det resulterade i ett fett blåmärke på smalbenet när jag försökte svinga benet över hojen innan jag ens startat hojen. Kom fram till stranden iförd full mundering. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Varför blir vissa mer upprörd över en mc utan skyddskläder i stan som kör 40 än en moppe???
    INGEN har frågat mig var jag har skyddskläderna när jag tar moppen ist för mcn.
    Förmodligen för att man begär att en mc förare med riktig utbildning och körkort ska ha mer vett än en mopedist i kortbrallor en varm sommardag.Det ser nämligen lika bedrövligt ut med dessa eu mopeder när förarna far fram i trafiken i t-shirt, kortbyxor och lågskor.Ett lysande exempel på låg iq.

  10. #20
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Förmodligen för att man begär att en mc förare med riktig utbildning och körkort ska ha mer vett än en mopedist i kortbrallor en varm sommardag.Det ser nämligen lika bedrövligt ut med dessa eu mopeder när förarna far fram i trafiken i t-shirt, kortbyxor och lågskor.Ett lysande exempel på låg iq.
    Drar inte alla sin egen gräns för skyddskläder?
    Jag kommer INTE att ta på mig hela skyddsstället när jag kör moppen oi 30+C.
    Jag använder inte cykelhjälm.
    Ska rätt vara rätt är det väl idiotiskt att körta mc över huvud taget? Du är ändå oskyddad vid en krock dessutom är det mest körning för nöjes skull. Totallt oansvarigt.
    Våga vägra "Hen"!!

Liknande ämnen

  1. Customåkare kring Skövde?
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:07
  2. Grupperingar och missnöje från customåkare
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 01:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •