Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Lättklädda customåkare

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355

    Lättklädda customåkare

    Varje gång det är fint väder ute och man är ute och kör en vända så ser man alltid minst en förare på en customhoj som kör i enbart shorts och t-shirt, hur tänker dom där egentligen?

    Kan man inte gå omkull med en customhoj? klart som fan att man kan det! Och vad händer då med ben och armar m.m?

    Förstår inte hur man kan utsätta sig för en sådan risk. Blir nästan lite förbannad varje gång jag ser detta.

    Det är givetvis upp till var och en vad man vill ha för skydd på sig. Det är bara väldigt
    svårt för mig att förstå. Själv skulle jag inte ens köra utan handskar på mig.

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Det fenomenet finns i alla kategorier av hoj och som svar på din fråga så gör dom nog inte det.

    För ett par år sedan såg jag en förare i mc-stövlar, shorts, linne, ryggskydd och hjälm iofs inne i Malmö men det svider bra i skinnet även i 50 km/h.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Och sen har vi de där som själv åker i full utrustning, men skall vara schyssta och skjutsa någon bakpå nånstans. Och den som får skjuts kan sitta i hjälm, jeansjacka och kjol...
    De förstår jag mig inte heller riktigt på...
    Jag har inte bråttom, jag kör custom...

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Och sedan har vi dom som bara klagar....på andra och allt...
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Fenomenet att köra med för lite/utan skydd finns som sagt tidigare inom alla kategorier, personligen upplever jag att jag ser flest sådana på sport-touring hojar... men det kan bara vara en slump.
    Visst har det hänt att jag själv slarvat med både stövlar och ryggskydd nån gång. men har för vana att ha på mig rätt klädsel. Även kravet på att den som skjutsas ska ha fullgott skydd. Man vet aldrig när olyckan är framme.

  6. #6
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Och sedan har vi dom som bara klagar....på andra och allt...
    True swedish style. Är man svensk så är man!
    Jag har inte bråttom, jag kör custom...

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    De som kör i t-shirt, foppatofflor/flipflop, shorts etc har helt enkelt inte ramlat ännu.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Känner några stycken som jobbar inom räddningstjänsten och när man hör vad dom berättar är valet inte svårt! Inga trevliga historier med folk som kört i linne, shorts etc och gått omkull...

    Kan inte riktigt anse att det är vars och ens ensak hur man är klädd. Vi får alla, via våra försäkringspremier vara med och betala rehabiliteringen av dom som valt att åka lättklädda. Det kan uppgå till mångmiljonbelopp för dessa individer.

    Olyckor kan alltid ske, men man kan lindra effekterna av dom med lite tankeverksamhet innan man sätter sig på hojen i linne och shorts....

    För min del gäller alltid riktig hojklädsel, liksom för den som ska åka med mig.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kommer ihåg hur det kändes att vurpa med trimmad moppe utan skyddskläder.:

  10. #10
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Hojåkare tycks tro att det finns hur många handkirurger som helst!! Med tanke på hur många idioter som kör utan handskar!! Eller dom kanske lägger händerna på ryggen när dom vurpar?

    Skickat från min YP-G70
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Customåkare kring Skövde?
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 23:07
  2. Grupperingar och missnöje från customåkare
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 01:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •