Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: De där sporthojjsåkarna...

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av catrine Visa inlägg
    jag är benägen att hålla med dig där. köpte mig en custom för att "glida runt" men på körskolan är hojen en helt annan. det är jätteroligt att få "dra på" och ha kontroll på bågen och att det händer något när man gasar så man skulle ha två hojar, en för varje humör
    För min del skulle det inte räcka med 2,,, VILL HA ALLA OLIKA TYPER AV HOJ !!!

  2. #12
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    ok, drar till med ett litet trådlyft här nu då ;o)
    tur att vi inte alla är exakt likadana eller ?
    för en del kan "lukta på blommorna" fart vara 90km/h och för andra betyder det 50km/h
    alltså detta är lite som att fråga någon kör du fort eller ? vad är fort för dig ?
    har kört sporthoj, och glidare och har just nu en av varje.
    klart som korvspad att jag gillar ösa på lite ibland. och då något eller mycket över hastighetsgränserna.
    MEN och här kommer det som skiljer hoppas jag de du sållar till gruppen idioter etc...
    jag försöker välja "rätt" väg och tillfälle om jag vill busåka på slingriga vägar.
    Att åka som en blådåre på bakslangen inne i innerstan i rusningstrafik etc etc.... det är som tur är undantagen och klart att de märks ! Det är ju precis det som de är ute efter ! Dvs att märkas. De bara skriker på uppmärksamhet. Hojen är bara ett verktyg för just den sortens åkare skulle jag vilja påstå.
    Att älska åka hoj är något helt annat. Det är känslan av att åka hoj. punkt slut.
    När huvudsysslan är att visa upp dig med diverse djävla konster och galenskap mitt i trafik och folkmängd behöver du tas om hand och behöver hjälp, inte med hojåkande, för det har lite med saken att göra, men med något sjukt behov av att visa upp dig. Mindrevärdeskomplexer och diverse djävla åkommor verkar en del försöka bota med nåt nördigt beteende. skulle en idiot riskera mitt eller mina barns liv på detta viset så får de sig en omgång de sent glömmer....
    hitta en väg där du kan gassa på istället och sluta leka en djävla posör ;o) det är fan pinsamt....

    Men att de flesta gillar brassa på ibland som har en sporthoj är väl egentligen inget underligt. men hur var och när du gör det ÄR stor skillnad, även om det förstås inte finns några "garantier" på någon allmän väg så är det är en stor skillnad !
    lite tankar bara... ingen predikan ;o)

    God Jul på er alla ... våren kryper närmare...

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kom körande med bil på E 18 utanför Kungsängen. På motsatta körbanan kommer ett gäng sporthojar åkandes. De var väl ca 20 st. Uppskattar farten deras till ganska normal. Men den första i gänget körde på bakhjulet en mycket lång sträcka. Man kan undra varför. Visst det är ju duktigt av honom att visa att han kan, men............
    potenskris eller ???????????????????

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    Ja, har man problem med annat som inte går att få upp, får man väl resa hojen istället..

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Förstår ej vitsen med att åka på bakhjulet.Men en sporthoj idag,dom flesta med närmare 200hk,den är ju till för att åka fort med vad annars.Ingen njutning att glida runt med,därför har jag ingen.Har dock provat dom flesta bara för att känna draget.Nää vore jag intresserad av mycket bankörning så hade det nog varit intressant eller en Aprillia Rsv4 eller ducce för att dom låter gudomligt och är vackra att titta på.Och på tal om att titta på blomornaeftervägen så tillhör jag dom som vill hålla minst den hastighet som är på vägen och ser till att hela tiden ligga först för att slippa dom som inte kan hålla hastigheten och titta på annat På en sträcka på 50 mil i detta land så lär man säkert köra om 20-50 fordon
    Senast redigerat av engström67 den 2013-01-04 klockan 10:31.

  6. #16
    Ankan1
    Gäst
    Pensionärsgruppen på hojen.nu har nu haft årsmöte och beslutat att all form av bus och fortkörning på mc är brist på potens, farligt och omoraliskt.Så härmed är mötet avslutat och den moraliska pensionärsgruppen åker numera kollektivt istället ... LOL.

    Vi andra har däremot fortfarande himla kul när läget passar http://www.youtube.com/watch?v=OINQNliUifI
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-01-04 klockan 11:26.

  7. #17
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Pensionärsgruppen på hojen.nu har nu haft årsmöte och beslutat att all form av bus och fortkörning på mc är brist på potens, farligt och omoraliskt.Så härmed är mötet avslutat och den moraliska pensionärsgruppen åker numera kollektivt istället ... LOL.

    Vi andra har däremot fortfarande himla kul när läget passar http://www.youtube.com/watch?v=OINQNliUifI
    Den bästa kommentaren i denna tråd

  8. #18
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg


    Den bästa kommentaren i denna tråd

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Pensionärsgruppen på hojen.nu har nu haft årsmöte och beslutat att all form av bus och fortkörning på mc är brist på potens, farligt och omoraliskt.Så härmed är mötet avslutat och den moraliska pensionärsgruppen åker numera kollektivt istället ... LOL.

    Vi andra har däremot fortfarande himla kul när läget passar http://www.youtube.com/watch?v=OINQNliUifI
    Helt OT.. Du är vad jag kan förstå ca. 48 år. Om några få år kommer du själv att tillhöra den grupp som du så djupt föraktar - pensionärerna. Kanske du t.o.m. har skaffat en keps? Det går så fort att bli äldre så du anar inte. Men ska du sluta att ha kul när utbetalningarna från pensionsmyndigheten kommer i brevlådan?
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    162
    Har kör hoj antal år och visst är det så att när jag var yngre, så blev det en del buskörning, brände gummi osv. Nu är jag äldre och "klokare" och vet att med lekande töjer man gränser. Har möt, varit med, åkt med med alla dessa sortens hoj åkare, och tycker att det är roligt och spännande. Kanske inte lek med hojen i centrum på stan var det är massa andra trafikanter och fotgängare. Det som är viktigt är att varje hoj åkare ska ta även ansvar för sitt handlande. Får man hastighetsböter, kör i diket, krockar eller vad nu kan hända på grund av så kallat buskörning,(gäller även glidare hojar) så ska man inte skylla ifrån sig. Tyvärr är det så att ibland blir det rätten och undersökningar som får avgöra vem var skyldig och vad har hänt, när det finns inga vittne och hoj föraren och mot partner dog i olyckan. Kör med sunt förnuft så alla vinner.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •