Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: De där sporthojjsåkarna...

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av catrine Visa inlägg
    man skulle ha två hojar, en för varje humör
    Har funderat starkt på att skaffa en gammal glidare som går som vetaranare, de kostar ju praktisk taget ingeting ( 1700 helförsäkring helår om hojen är 20år eller äldre ) perfekt med nån praktisk packbox när man ska glida till havet och bada eller nått, härligt att bubbla runt på låga varv! testat köra en Shadow en gång, gillade den kännslan skarpt!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Buskörning på hoj förstår jag mig inte på men vissa tycker väl det är kul.Men att andvända gasen och ha mycket motor det gillar jagÄr 46 år nu och kört mc sen 16 och det är fortfarande lika kul att gasa ibland på rätt ställe och kommer nog alltid göra det.Farligt,visst om man inte tänker så är det farlig.Med god trafikvana och tänker,även åt andra så är det inget farligare än att ta bussen.Men det är ju klart ett tekniskt fel på hojen kan ju ställa till det.

  3. #23
    Medlem speed triples avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    segerstad skaraborg
    Inlägg
    38

    Sant

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Pensionärsgruppen på hojen.nu har nu haft årsmöte och beslutat att all form av bus och fortkörning på mc är brist på potens, farligt och omoraliskt.Så härmed är mötet avslutat och den moraliska pensionärsgruppen åker numera kollektivt istället ... LOL.

    Vi andra har däremot fortfarande himla kul när läget passar http://www.youtube.com/watch?v=OINQNliUifI
    Annars är ju EU moppe ett bra alternativ för dom får man ju åka i hela 45
    Skaraborgare

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av speed triple Visa inlägg
    Annars är ju EU moppe ett bra alternativ för dom får man ju åka i hela 45
    Jag har en EU-moppe, maxfart 45, i nedförsbacke kan den komma upp i skrämmande farter som 55 km/tim.

  5. #25
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Vi har flera. Den "sämsta", med trumbroms fram (låååång bromssträcka) går i ca 55 på plan mark, hur fort den går i nedförsbackar vet jag inte, för den går långt förbi slutet på mätaren. Skulle gissa på ca 75. Branta nedförsbackar ylar det bara, då går det ännu fortare.
    /Erik

  6. #26
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    jag skaffade mig min Aprilia endast för att jag ville se hur framåtlutad jag kunde sitta länge i 60km/h ;o)


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  7. #27
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    jag skaffade mig min Aprilia endast för att jag ville se hur framåtlutad jag kunde sitta länge i 60km/h ;o)

  8. #28
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    skaka liv i denna gamla tråd, då det är så relevant till diskussionen det som jag upplever med en bekant.
    När han förr i tiden åkte sporthoj så gick det utav helv.. och då var alla andra sniglar ivägen i princip...
    sedan i takt med att han blir äldre så ändras attityden till övriga med. som om alla andra på vägen skall ställa om sig i takt med han så nu när han glider fram i 60km/h på sin kromsläde och luktar på blommorna och busvisslar på kossorna... så skall alla andra göra det med ... kör en sporthoj om så är det ena djäfla dårar haha...


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    skaka liv i denna gamla tråd, då det är så relevant till diskussionen det som jag upplever med en bekant.
    När han förr i tiden åkte sporthoj så gick det utav helv.. och då var alla andra sniglar ivägen i princip...
    sedan i takt med att han blir äldre så ändras attityden till övriga med. som om alla andra på vägen skall ställa om sig i takt med han så nu när han glider fram i 60km/h på sin kromsläde och luktar på blommorna och busvisslar på kossorna... så skall alla andra göra det med ... kör en sporthoj om så är det ena djäfla dårar haha...
    Så det kan bli.glida fram i 60 kan man väl göra bara man inte är i vägen.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Göteborg / Hisingen.
    Inlägg
    0
    Hej Foosi!
    Jag är ny på forumet och införskaffade en helg underbar hoj... ZZR1200 03/04 nu i juni 2017!
    Ser att du kör en likadan?
    Var bor du? Jag bor på Hisingen.
    Hör av dig��������

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •