Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Norge resa

  1. #1
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    Norge resa

    Drar till Norge imorgon torsdag 2/8 eller fredag morgon,någon som vill åka med?Blir troligtvis Lofoten och sedan söderut,trollstigen,Geiranger osv är det tänkt

  2. #2
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Ska också fara imorrn om de är hyggligt väder. Tar silvervägen över till norge sen bodö-lofoten-narvik är den oplanerade planeringen.
    Våga vägra "Hen"!!

  3. #3
    Medlem klantbos avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    19
    Jag hade lätt hakat på om jag hade haft mer semester, jag är tok sugen på att åka i Norge men under min enda semestervecka så regnade det konstant där :/

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Drar till Norge imorgon torsdag 2/8 eller fredag morgon,någon som vill åka med?Blir troligtvis Lofoten och sedan söderut,trollstigen,Geiranger osv är det tänkt
    Vilken framförhållning.. 2 dagar. Jag behöver mer tid för planering. Hur länge beräknar du att vara borta? Kollar du på forumet under tiden?

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Vilken framförhållning.. 2 dagar. Jag behöver mer tid för planering. Hur länge beräknar du att vara borta? Kollar du på forumet under tiden?
    ursäkta kort varsel,men min resekamrat hoppade av i sista sekund därav framförhållningen.Men nu är jag hemma igen efter 6 dar i norge,med en nyfunnen vän som jag hittade

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Rese sällskap v.33 till Norge sökes

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Hemma efter en vecka i Norge med regn hela tiden men så kan det vara,kul ändå.Tur man har bra kläder som tål en veckas ösregn.Hojen riktigt skitig,men bara kul att tvätta så den är i nyskick imorrn

  8. #8
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    Hej

    Jag har också varit på Norgeresa. Resan gick från Åland, upp till Sundsvall och sedan via Östersund till Trondheim. Vi tog sen väg 6 och väg 3 mot Arvika.
    Mycket fin resa men man borde ha tagit mera tid på sig. Man kör inte många mil per dag på norska sidan.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hemma efter en vecka i Norge med regn hela tiden men så kan det vara,kul ändå.Tur man har bra kläder som tål en veckas ösregn.Hojen riktigt skitig,men bara kul att tvätta så den är i nyskick imorrn
    Om du körde rutten via Lofoten, så undrar jag om du verkligen fick se något eller var det bara körningen som gällde? Det är verkligen en fin runda, om man far ut på hela Lofoten och har tid med en extradag och tar V 17 söderut. Vi gjorde den förra året, men inte via Geiranger.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du körde rutten via Lofoten, så undrar jag om du verkligen fick se något eller var det bara körningen som gällde? Det är verkligen en fin runda, om man far ut på hela Lofoten och har tid med en extradag och tar V 17 söderut. Vi gjorde den förra året, men inte via Geiranger.
    Det vart inget norrut,vi höll oss runt vestlandet

Liknande ämnen

  1. 125 cc Norge
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 13:47
  2. VÄRMLAND -NORGE
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 10:04
  3. Norge v31
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 19:56
  4. Norge
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 07:43
  5. Krystalltallyt i Norge ???
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 20:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •