Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Köra upp med custom?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Norra delen av Sverige
    Inlägg
    16

    Köra upp med custom?

    Ska köra upp om drygt 2 veckor. Har kört en Honda 1000-kubikare på med körskolan, vilken har varit klockren vid banövningarna. Kunde dock inte hyra den för uppkörningen :P
    Har en egen hoj, en Marauder VZ800 -99, som jag funderar på att köra upp med. Har dock blivit avrådd att köra upp med den då den anses för klumpig av av vissa, och kanske en nackdel i och med att den inte har ABS vid bromsprovet i hög fart...

    Är det någon som har erfarenhet eller goda råd? Känner mig lite rådvill då det kan knasa sig med hoj annars

    Tacksam för snabba svar

    // Mallan

  2. #2
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Mallan Visa inlägg
    /.../
    Har en egen hoj, en Marauder VZ800 -99, som jag funderar på att köra upp med. Har dock blivit avrådd att köra upp med den då den anses för klumpig av av vissa, och kanske en nackdel i och med att den inte har ABS vid bromsprovet i hög fart...
    // Mallan
    Jag tycker att du ska ställa upp konbanorna som ingår i manöverprovet och prova att köra dem med din egen hoj. Det är ganska ointressant om andra tycker att den är klumpig - det är ju du som ska köra! Det är väl bara bra att du kör upp utan ABS, för det är ju vad du kommer att ha att handskas med sen också. Dvs: du måste kunna bromsa hårt utan låsning även med din egen hoj!

Liknande ämnen

  1. Köra upp ktm 690
    Av Mackeman i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-21, 16:17
  2. Förbjuden att köra hoj mer
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 21:17
  3. Köra och SMS:a
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:04
  4. Fy f*n att köra i innersta'n!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 19:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •