Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Prutmån ny mc?

  1. #1
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236

    Prutmån ny mc?

    Hur mycket lyckades ni pruta när ni köpte ny hoj?

    Handlaren sa att nån tusenlapp kan det bli vid rent köp men det lät lite tyckte jag.
    Hojen är en tiger 800XC.

    Tänkte vänta till vintern med köp pga bättre pris, men samtidigt så "försvinner" ju ett halvt års garanti eftersom jag inte kan köra den första halvåret eller tänker jag fel?
    Våga vägra "Hen"!!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Du hinner köra den 5 sommarsäsonger ändå. Har du tänkt köra vintertid?

  3. #3
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Är det en ny hoj så gäller garantin från det datum när du köper den och då spelar det väl ingen roll när på året det blir, annat än att någon annan kanske hinner före dig om du har otur.

  4. #4
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Kolla in en demo-hoj, då faller priset mer än en tusenlapp. ofta första servicen gjord också. Eller fjolårets osålda hojjar brukar vara mer prutmån på.

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Har aldrig köpt någon ny hoj, däremot begagnat och prutade ca 5000:- samt att mc handlaren tyckte jag färdats långt med släpkärra efter bilen i ca 50 mil enkel resa och bjöd på fika och i vänlig ton sa att om något efter begagnat garantin skulle strula så skulle han göra allt för att få ordning på problemet via annan mer lokal handlare.

    Mc handlaren ringde det året i slutet på sommaren och frågade om hojen fortfarande gick bra till min stora överraskning så dit lär jag återvända fler gånger.Man läser ju ibland skräckhistorier om olika mc affärer vilket jag själv uppenbart sluppit till dags datum.

  6. #6
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Mc handlaren ringde det året i slutet på sommaren och frågade om hojen fortfarande gick bra till min stora överraskning så dit lär jag återvända fler gånger.
    Vilken mc-handlare var det? Oftas hör man ju talas om de dåliga så det är bara bra att lyfta fram dom som är schyssta.

  7. #7
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag lyckades inte pruta en krona. Trodde jag skulle få....och försökte verkligen få lite delar monterade på min hoj i samband med hojköp för 130.000:-, men inte ens det gick vägen. Gjorde dock affär hos en handlare som gav mig 5000:- mer i inbyte för min gamla hoj.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ta in anbud från flera olika handlare om du ska köpa nytt. Kan skilja mycket pengar mellan olika handlare. En kompis handlade sin nya BMW i Umeå i stället för i Stockholm och sparade 20.000:- på det jämfört med vad han skulle fått betala i Stockholm.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Nuförtiden kär ju många firmor med frakt. Om du nu inte är kär i din handlare så tycker jag att man gör som mats föreslår, ber om anbud från olika handlare.

    Två av mina kompisar här uppe har köpt sina hojar(dyrare) från Gävle. För dom blev det 10.000 resp cirka 15´billigare inkl frakt, fast då hade båda inbyte.

    Som Geländesport nämner. Det spelar väl ingen roll när du köper. Det är ju två års garanti från det datumn du köper den. Skillnaden är om du köper den sent på hösten(förutsatt att du inte kör på vintern).....du flyttar din garanti en säsong.

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Den firman som jag köpte min hoj av fick gå ner 11 000 kr samt skicka med första servicen gratis. Totalt 12500 kr. Detta tack vare att jag hitta en likadan i grannstad till ett betydligt lägre pris. Det lönar sig att surfa på blocket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •