Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Ny här

  1. #1

    Ny här

    Hej, vill först tacka för ett intressant forum. Tänkte det var dags att registrera sig efter att ha följt diskussionerna ett par år

    Pga diskbråck har mitt A-kort tagit tid, men om en månad är det äntligen dags för det sista momentet, uppkörningen.

    Nu söker jag tips på hur man hanterar detta på en "sporthoj" då strålningen blir nästintill outhärdlig pga sittställningen, speciellt vid krypkörningsövningarna och säkerhetskontrollen (att dra upp den på centralstödet).

    Helst av allt hade jag velat köra upp på min egen hoj (en Dragstar). Är det realistiskt möjligt (har någon här lyckats med detta?) eller är det bara att bita ihop och hoppas på det bästa?

    Tacksam för alla tips

  2. #2
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    Körde upp på min intruder 800 med framflyttade fotpinnar. Gick hur bra som helst eftersom jag var van den hojen.
    Garagesvängen var väl lite knepigare än med en gatuhoj, men bara att öva mer.
    Våga vägra "Hen"!!

  3. #3

    Strike 1...

    Tack för svar.

    Jag beslöt mig dock för att bita ihop och försöka med körskolans mc (en Suziku GSX 750). Helt förlamad dagen efter en övningsrunda med XVS:en numera, men tittar på Airhawk och andra möjliga lösningar.

    Bråcket slog till redan vid uppdragningen på centralstödet. Körde sedan krypkörningen fruktansvärt illa, då jag inte kunde vrida överkroppen alls i vändningen. Frågade om jag fick göra ett nytt försök, men han bad mig köra höghastighetsbanan istället. Tänkte att kanske, så jag satte igång, men vid vändningen hände samma sak som vid krypkörningen.

    Så det var bara att tacka för sig, efter att inspektören med all rätt avbröt det hela.

    Men, men... skam den som ger sig.

    Tills dess får jag avundas er som njuter av säsongens sista månader och hoppas på att det ska gå bättre nästa gång

  4. #4
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Starbiker Visa inlägg
    Tack för svar.

    Jag beslöt mig dock för att bita ihop och försöka med körskolans mc (en Suziku GSX 750). Helt förlamad dagen efter en övningsrunda med XVS:en numera, men tittar på Airhawk och andra möjliga lösningar.

    Bråcket slog till redan vid uppdragningen på centralstödet. Körde sedan krypkörningen fruktansvärt illa, då jag inte kunde vrida överkroppen alls i vändningen. Frågade om jag fick göra ett nytt försök, men han bad mig köra höghastighetsbanan istället. Tänkte att kanske, så jag satte igång, men vid vändningen hände samma sak som vid krypkörningen.

    Så det var bara att tacka för sig, efter att inspektören med all rätt avbröt det hela.

    Men, men... skam den som ger sig.

    Tills dess får jag avundas er som njuter av säsongens sista månader och hoppas på att det ska gå bättre nästa gång
    Jag är imponerad av ditt kämpande med detta. På'n igen bara nästa gång!

  5. #5
    Ett tips ,gå till en bra naprapat.Har själv 3 diskbråk i nacken och vet precis hur frutrerade det är med krypkörningen.Huvudet vill men inte kroppen.För mig blev det lite bättre efter ett antal naprapatbesök.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag är imponerad av ditt kämpande med detta. På'n igen bara nästa gång!
    Tack för uppmuntrande ord. Jodå, om 5 veckor är det dags igen, men det tar jag nog i tråden "Vilka tar MC-kort nu?" när det börjar bli dags (vilket även dessa inlägg kanske skulle ha placerats i. Får skylla på att jag är forum-n00b )

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av KerstinV Visa inlägg
    Ett tips ,gå till en bra naprapat.Har själv 3 diskbråk i nacken och vet precis hur frutrerade det är med krypkörningen.Huvudet vill men inte kroppen.För mig blev det lite bättre efter ett antal naprapatbesök.
    Jag har varit ett par gånger hos en kiropraktor på sjukhuset och trodde nog att han skulle mörda mig den första gången

    Skämt åsido så har det hjälpt mot det nedre bråcket, men jag har ett i nacken också, så det är helt klart något jag kan överväga att prova

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    hej och välkommen håller tummarna för dig på att du kommer lyckats =)

    håller själv på med kortet så jag hoppas att man själv får lappen snart för mc så man kan ut och åka med den lilla leksaken jag har ståendes.

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Är XVS verkligen en optimal hoj om man har problem med rygg och nacke? Borde du inte skaffa nåt mer upprätt? Hoppas du får till det och lycka till, har ingen erfarenhet av diskbråck så kan inte komma med några kloka råd annat än att ge inte upp drömmen! =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Jag har själv diskbråck i nacken och vet att nacken inte tål viss belastning sam i mitt fall inte tål att armana är belastade. Jag provade flera hojar och fann att Varaderon passade efter att jag höjt och flyttat bak styret. Nu sitter jag avslappnat med armana i en bra ställning och nacken är rak, och vill jag när jag är ensam så kan jag flytta fötterna till bakre fotpinnarna då rättar jag ännu mer på ryggen. Jag hade tidigare en Dragstar 1100 och den var kass för ryggen.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •