Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Ny här

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Välkommen till forumet !
    Är inne på samma linje som Molgan o jan-Olov; Du borde kanske testa en annan typ av Mc?
    Tror att en upprätt sittställning är att föredra,,?
    Kan du låna en Mc av någon för övnings-/uppkörning?

  2. #12

    Thumbs up Tack för synpunkter, råd och input.

    Jag håller förstås med om att Dragstar (speciellt Custom som ju dessutom är lägre än Classic) inte är optimal i originalutförande. Sittställning fällkniv.

    Men det stod i slutändan mellan Dragstar eller Heritage Softtail, så jag valde Yamman (främst pga kardandrift). Planen är att bygga en bobber i vinter. Jag vill gärna tro att jag kan få till något vettigt, men funkar det inte så gör det inte, och då får jag ge upp den drömmen.

    Sadel ska bytas mot fjädrad, höjas något (och som sagt kompletteras med en vibrationsdämpande/avlastande Airhawk). Styre och risers ska laboreras med för att räta ut sittvinkeln ytterligare.

    @ Bael: Tackar och dito

    @ Molgan: Nej, jag tänker absolut inte ge upp

    @ Jan-Olov: Jag har faktiskt kikat lite på både Varadero och Transalp, för det kan nog tänkas bli aktuellt med en touringhoj när lappen väl är säkrad. Jag vill försöka få till en vettig bobber allra först bara. Gammal pojkdröm

    @ pentti01: Det är lite begränsat med tillgång till andra hojtyper.

    Hojarna det främst handlar om är en Bonneville (bäst sittställning av alla alternativ, men inget som jag vill riskera att tappa eller klota då det är en mycket fin Meriden 60-talare i grymt skick), en Honda VFR och en BMW F800 ST. De två sista ger mig mer eller mindre samma problem som körskolans GSX. Så jag känner väl att jag lika gärna kan hålla mig till den.

    Jag tänker lägga fram problemet innan säkerhetskontrollen nästa gång och får då förhoppningsvis hjälp med själva lyftet.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Har du inget centralstöd behöver du inte lyfta upp hojjen

  4. #14

    Strike 2

    Mer eller mindre en upprepning av första uppkörningsförsöket idag, så nu lägger jag ner. Åtminstone för i år. Kortet känns väääldigt avlägset i skrivande stund, men jag ska försöka träna ryggen lite försiktigt i vinter.

    @ Borken: Jag har kört med skolans hoj som har centralstöd, så jag har inte haft något val...

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Fan va tråkigt! Lider med dig. Kämpa på! Och hoppas du blir bättre i ryggen

  6. #16
    Jag tror man kan köra upp med precis vilken hoj som, baara man övar! dock är det lättare/svårare beroende på hojens flexibilitet, vändradie, sittpunkt, vikt mm..

    Själv körde jag upp på min hoj gpz 1000 rx tung och otymplig, många som påpekade att det inte skulle gå, visst det var svårt, men här står jag idag med A lappen!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #17
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    trist, du får kämpa vidare.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    2
    Hej igen allihop. Idag grejade jag äntligen min efterlängtade behörighet! Hällregn och allmänt taskiga förutsättningar till trots! Kört hela dagen fram till nu och bara njutit av varje sekund! Får passa på att ta vara på det som är kvar av säsongen

  9. #19
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Starbiker 2.0 Visa inlägg
    Hej igen allihop. Idag grejade jag äntligen min efterlängtade behörighet! Hällregn och allmänt taskiga förutsättningar till trots! Kört hela dagen fram till nu och bara njutit av varje sekund! Får passa på att ta vara på det som är kvar av säsongen

    Grattis
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Grattis.

    Grattis till kortet och det var riktigt trevligt att träffas och gissa om jag blev förvånad över att du kände igen mig och frugan härifrån hojen och min blogg. Hoppas vi kan träffas snart igen och ta en tur.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •