Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: ny här med mc korts sug

  1. #11
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3 Visa inlägg
    Tips är att börja så snart du kan, så går det fortare nästa säsong. När jag tog kortet så började jag köra slutet på september privat och gjorde Risk 1 på skolan i mars, sen så fort snön försvann började jag köra i skolan och var klar tidigt och det fanns massa tider för uppkörning (och teorin kan pluggas utan idiot stress).


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Vilket bra tips om man ändå gjort så, jag började köra i i april både privat och på skola nu sitter jag här och väntar ut min andra uppkörning som är i september tack vare att det är så ont om tider suck.Hela upplägget har känts lite stressande tack vare det är så tight med tider men visst det goda med det hela är att man hinner samlar på sig mil under tiden

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    Jag har nu köpt mig min första hoj som jag är nöjd med och känner mig säker på.
    det blev en yamaha xj 600 -84 men den måste dock besiktas men det var mycket som var bytt på den styrlager hjullager nytt framdäck nytt batter m.m

    ända problemet med den är att mina led bakljus pulserar då jag använder blinkers så det måste fixas till innan den går igenom besiktningen.

    en handledare har jag ordnat än så länge så man kan börja träna kryp tur att vi har en kon bana en bit bortanför där jag bor dom tar inte bort konerna där så jag kan åka dit på kvällarna och träna.
    nu ska man dock hitta ett försäkrings bolag och det lutar just nu åt länsförsäkringar då dom hade ett fint 1 års erbjudande som man kan förnya varje år och det är då att jag betalar runt 3000 - 3500 och då är den försäkrad hela året från första försäkrings dagen även fast jag ställer av den så behöver inte jag oroa mig till nästa vår då jag ställer på den igen.

    Mvh Christer

  3. #13
    Bloggare Ia_s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    35
    Ang försäkringar: Kolla hos Svedea. Jag betalar 1400:- helåret, helförsäkrad för samma cykel där...
    Jag har inte bråttom, jag kör custom...

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker det är synd om er som inte fått kortet än, utan det bara blir en massa strul hela tiden.
    Fattar inte att det inte går att få någon sorts kontinuitet i uppkörandet. Otroligt att det är så långa väntetider.
    Man kanske får lov att vara rädd om den lapp man har.

  5. #15
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av Ia_ Visa inlägg
    Ang försäkringar: Kolla hos Svedea. Jag betalar 1400:- helåret, helförsäkrad för samma cykel där...
    Jupp Svedea eller BilsportMC brukar vara rätt överlägsna på hojförsäkringar så länge det inte är rena sporthojar.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    Någon som har koll på vart man kan mc kläder förr dom större pojkarna så att säga?
    var och provade några olika idag men jackan fick jag inte på mig lika dant med ett par byxor. så då börjar jag fundera på vart man kan köpa kläder för oss som är av dom större storlekarna

  7. #17
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Någon som har koll på vart man kan mc kläder förr dom större pojkarna så att säga?

    Mc-punkten har åtminstone jackor: http://www.mcklader.eu/Stora-storlekar
    Det är en pytteliten butik i ett ödsligt köpcentrum, har även webshop. Ägaren är ytterst sympatisk och hjälpsam.
    Sharkspeed tillhör inte mina favoriter, men de har också en del: http://www.sharkspeed.se/sv/artiklar...kar/index.html
    Och så Mc-Boden, som jag inte vet något om: http://www.mc-boden.se/sortiment/byx...storlekar-12xl

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    drog iväg en beställning på 24mx tyckte att deras utbytes garanti lät lovande. om storleken inte skulle passa och så får man byta utan extra kostnad till en större

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    51
    Handledare sökes fortfarande då han jag känner inte kunde vara min handledare pga personliga skäl

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •