Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Italienska hojar

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Italienska hojar

    Hej,

    Vad anser ni om italienska hojar? Skulle ni kunna tänka er att gå ifrån japanskt urverk till italienskt märke, tex Aprilia mana 850?

    Brukar ni vara märkestrogna eller kan ni tänka er göra byte till andra märken speciellt märken som inte alltid har fläckfritt rykte?

    Själv har jag istort sett bara haft honda men då jag inte har hittat det jag letar efter hos japanska märken funderar jag på att göra en avstickare mot mina egna normer
    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Jag har haft en italiensk hoj, en gammal Aprilia Pegaso. Den var importerad och försummad, men det som gjorde mig mest anti var hur allt var ihopsatt. Man var tvungen att lossa två extra saker för allt man skulle ha loss, och det var sällan logiska saker. Dessutom kändes många lösningar rätt "epa". Men kanske är detta en del av charmen, för de som gillar italienska hojar?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    ..men det som gjorde mig mest anti var hur allt var ihopsatt. Man var tvungen att lossa två extra saker för allt man skulle ha loss, och det var sällan logiska saker. Dessutom kändes många lösningar rätt "epa". Men kanske är detta en del av charmen, för de som gillar italienska hojar?
    Svar: ja...
    Har tre spagettihojar.
    Lossade och tog isär motorn i molekyler på 45minuter... nuff said??

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Skulle ni våga köra utomlands med en italiensk hoj, närmare bestämt mana 850?

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Det går inte längre att sälja nya vrak idag som man gjorde förr i tiden.Det märket lever inte länge.Så en Italiensk mc lär nog hålla ihop på din semesterresa som många andra modeller.Vem hade t ex anat för 40 år sedan att Moto Guzzi skulle sälja riktigt roliga enduro hojar som Stelvio mfla.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-07-23 klockan 14:49.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Det går inte längre att sälja nya vrak idag som man gjorde förr i tiden.Det märket lever inte länge.Så en Italiensk mc lär nog hålla ihop på din semesterresa som många andra modeller.Vem hade t ex anat för 40 år sedan att Moto Guzzi skulle sälja riktigt roliga enduro hojar som Stelvio mfla.
    Förra året i Tyskland träffade jag på hotellet en trevlig prick som varit i Gibraltar med en Guzzi m/ä.
    Tyvärr hade laddningen lagt av så han tog varje dag in batteriet (minst 20Ah) på hotellet han bodde och laddade det..
    Allt funkar om man vill.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Skulle ni våga köra utomlands med en italiensk hoj, närmare bestämt mana 850?
    Dom flesta Italienska hojar körs väl utomlands.

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Ju de säljer ju bättre där...de säljer tydligen bra i Tyskland, frankrike och spanien enligt hörsägen.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du får väl pröva, om det nu är en så´n hoj du vill ha! Kanske kan du ha överseende med eventuell dålig reserdelsförsörjning, ingen verkstad i närheten etc. Allt beror på vad du prioriterar och hur mycket entusiast du är. En del kan inte tänka sig annat än italienska hojar. Själv har jag valt BMW eller japanska hojar och varit nöjd med det. Har aldrig känt den rätta dragningen till de italienska märkena, efter vad andra ägare till dessa hojar berättat. Kanske har dom haft otur, vad vet jag...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Jo det som bekymrar mig är just det du nämner. Verkstad och tillgång till delar.

Liknande ämnen

  1. Oreggade hojar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-08-07, 16:08
  2. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22
  3. Nyttiga hojar
    Av Tina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:52
  4. Bra 80-tals hojar
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 08:46
  5. Hur förvarar ni era hojar?
    Av Fredd i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 18:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •