Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Hjälp! missljud i Wildstar

  1. #11
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tänkte väl mer så att det kunde vara något fel med oljan,tjocklek eller någon form av skit som kommit med,allt kan ju hända.Det blir ju dyrt att lämna in och kolla så jag hade nog gjort ett försök att fixa det på egen hand,om det sen inte lyckas så får man väl lämna in den.Är det syntet olja så har den en förmåga att lösa upp avlagringar och det är ju bra men det kan ju ha satt sig i lyftarna så de inte fungerar som de ska.

  2. #12
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    Köpte Motul olja av en större mc-firma så det ska nog vara ok men kanske värt ett försök.
    Jag kör med Motul delsyntet i min och det fungerar bra.
    Det kan ju kanske vara någon förorening som fastnat i någon av hydraultryckarna eller liknande. Eller så kanske någon tryckare har gett upp helt.
    Såg att du har frågan uppe på vstar också.
    Att trycket släpper mycket snabbare på en av tryckarna kan ju tyda på att den är dålig och läcker. Antar att det tar en stund för den att få upp trycket när du startar motorn och att det är därför det låter illa en stund.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #13
    Oljan ska nog vara ok. Men jag får inget oljetryck någonstans när jag släpper på oljeledningarna. Verkar som att det inte pumpar mellan oljetanken och motorn heller för oljan i tanken ser helt ny ut medans den i motorn har mörkare färg. Har ringt runt till diverse firmor och frågat och dom har inga andra tipps heller utöver dom vi diskuterat här. Får bli till att låsa in sig i garaget och börja skruva ner.....

  4. #14
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Lycka till!
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  5. #15
    det är något som jag har hört talas om kolla med Lars här han kör vilde och jag tror det var något fel yamaha har på ventilerna men kolla med honom eller yamaha tror det är någon garanti budjetin på detta men jag kan ha fel mvh Nilsson

  6. #16
    Så här långt då. Inga synliga fel eller slitage på kamaxlar eller tryckare. Gött att det verkat klara sig. Förstår att det är dyrt att lämna iväg så firmor löser sånt här för det tar ju en del tid märker man.

  7. #17
    Tror bara det är växellådan som lagas på garantin på dom här.

  8. #18

    Smile

    Sådär. Felet var att axeln som driver oljepumpen hade spruckit. Bara att beställa en ny och sätta ihop allt igen. Tackar för alla tips och råd.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    21
    Följt tråden med spänning, köpte en Wildstar förra helgen här Alltid bra att veta vad som kan hända

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2

    Framhjul

    Hej!
    Körde av vägen med min wildstar då bakhjulet pajade. Nu säger dom på verksta´n att framhjulet är slut och behöver bytas.
    Har någon varit utsatt för det?

Liknande ämnen

  1. Missljud Honda CBR600F -89
    Av Karocko i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-18, 22:34
  2. Min hoj :-( (missljud)
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 19:39
  3. Missljud vid regn
    Av nickenordmark i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 20:02
  4. Missljud vid gaspådrag
    Av Reject i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 10:43
  5. Missljud i motorn
    Av Daimbag i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •