Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Hjälp! missljud i Wildstar

  1. #1

    Unhappy Hjälp! missljud i Wildstar

    Behöver tips om vad som kan ha hänt med min Yamaha Wildstar. När jag igår var ute och åkte började hojen plötsligt bluddra och gå dåligt, tyckte även att ventilerna började ticka mer än vanligt. Efter en stund slutade detta och hojen gick som vanligt igen. Startade hojen i dag och det var ett väldans oljud och tickande från motorn och den gick dåligt och tvekade vid gaspådrag men när den blivit ordentligt varm gick den bättre igen. Startade den igen i kväll och den låter fortfarande som ett tröskverk. Tycker att oljudet kommer både ifrån topparna och kamaxlarna.

    Oroar mig för en trasig oljepump men tycker det vore konstigt för oljan som är i har inte gått mer än ca 100 mil och den gamla var fräsch när jag bytte. Cykeln har rullat ca 4000 mil.

    Nån som har några andra ideér ?

  2. #2
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Har ingen ide om vad det är,men jag hade nog inte vågat starta innan den blivit kollad låter det så mycket är nog risken stor att du kör sönder något i onödan.Det låter som fel på oljepumpen och det kan du ju kolla med att lossna olje rören som ligger utanpå och se om det kommer olja.Länk till en sprängskiss du kan kolla på http://www.cmsnl.com/yamaha-xv1600at...0.html#results

  3. #3
    Nä nu ska jag inte ha igång den i onödan. Tycker det är lite konstigt att motorlampan inte tänds om oljetrycket försvunnit. Men får försöka se om det går att få tag i något att mäta upp trycket med.

  4. #4
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Viragon hade bara nivåvisning på oljan,är kanske samma på wildstaren så det är därför inte lampan tänds.Tycker det är konstigt om den är sönder redan min hade gått över 8000 när jag sålde den.

  5. #5
    Ok då är det säkert samma på min. Kan nog förhoppningsvis vara något med dom hydrauliska tryckarna som strejkar. Byte av oljepumpen verkar vara både dyrt och besvärligt....

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om oljudet kommit helt plötsligt verkar det vara något akut. Naturligtvis svårt att veta, men ett tips är att det blivit något fel på kamkedjan eller sträckaren.

  7. #7
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Jag skulle gissa på oljetrycksproblem eller de hydrauliska lyftarna.
    Kolla med folket på forumet på http://www.vstar.se/index.html om de har något tips.
    Det finns även verkstadshandbok där om du mekar själv.
    Lycka till!
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  8. #8
    Ja det är nog nåt sånt. Verkar inte vara nåt oljud i något annat än dom delarna som har med ventiler att göra. Det konstiga är att ena stunden låter det illa och den går dåligt och sen ändrar det sig och så är den som vanligt igen och går bra utan oljud. Får ringa yamahacenter och kolla vad dom tror.

  9. #9
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Vad är det för olja du hällt i kan det ha något med det att göra.Vill du prova själv så kan du ju göra ett olje byte och se om det var något fel där.

  10. #10
    Köpte Motul olja av en större mc-firma så det ska nog vara ok men kanske värt ett försök.

Liknande ämnen

  1. Missljud Honda CBR600F -89
    Av Karocko i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-18, 22:34
  2. Min hoj :-( (missljud)
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 19:39
  3. Missljud vid regn
    Av nickenordmark i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 20:02
  4. Missljud vid gaspådrag
    Av Reject i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 10:43
  5. Missljud i motorn
    Av Daimbag i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •