Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Slagsmål

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Slagsmål

    I går slogs jag med verktyg, bil och myggor. Uppenbarligen gillade varken verktyg eller bil mig men myggen tycktes ha en viss förkärlek till mig. I den lilla hundkojan verkar hastighetsmätaren ha sitt eget lilla liv, den fungerar när den vill och absolut inte när jag eller Jocke vill. Så, jag satte mig i bilen och skulle demontera bort hastighetsmätaren, kan ju inte vara så svårt. Bara dra ut och lossa allt som finns på baksidan som går från de tre mätarna (olje-, kylvästetemp- och hastighetsmätare).

    Nu har nån tidigare ägare jobbat bra med bilen en gång i tiden och lagt något tätningsmaterial av något slag runt hela rasket och det satt bra kan jag berätta. Att lossa på skruvarna var inte nog, man fick bända loss hela paketet. Innan jag fått loss hela paketet hade krig och elände brutit ut i bilen. Jag fick en ny form av svenska som bara dyker upp ibland. Ingenting ville som jag ville, dörrlisten lossnade och la sig i så där försynt i bakgrunden att när jag skulle stänga förardörren gick det inte stänga den helt. Allt såg helt normalt ut så vad är det då som tar i?? Gummilisten hade lossnat på ett så pass bra ställe att det inte syntes men var minsann i vägen för dörren! Absolut inte min dag att meka.

    Jag förlorade fajten och slängde in verktygen i garaget och stängde både port och bildörr.

    Det som var roligare tidigare under dagen var att jag kom förstås återigen ner i mina mc-kläder och tog ut Streeten. Förra gången kändes den ovan, jag tyckte då att den kändes igen men i går kändes hojen mer van för nu hade jag lite problem att hålla ner farten. På slingerbulten klättrade de digitala siffrorna uppåt och hojen kändes som om den trivdes, jag följde bara med i svängarna. Fast jag hade lite svårt för högersvängar, vette tusan varför jag hade lite svårt för dem men oj vad den gick fint. Den verkligen trivs bland kurvorna.

    Bulan och såret i skallen får plats under hjälmen utan problem. Jag har för två dar sen fått ett slag i huvudet att det slog upp ett jack och blödde ymnigt. Jag trodde att jag var tvungen att åka in och sy men det var bara ett mindre jack på vänster sida. Det var otroligt vad det kan blöda! Jag höll för med handen men det rann längs armen och jag var alldeles blodig på vänster sida. Det såg värre ut än det var! Som tur var slapp jag åka in och sy, lite Decivon och trycka mot såret var allt som behövdes.

    Vad det var som slog mig i skallen? Bagageluckan på bilen. Jag hade just tagit ur kassarna och dottern skulle bara stänga luckan men tyvärr var mitt huvud lite i vägen. Sånt som kan hända och allt gick bra trots allt.

  2. #2
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Ibland är livet inte så lätt,,, Tur att du har en hoj att ta till för att muntra opp humöret med, eller hur?

    (nyfiken fråga från en kart-nörd; "slingerbulten"; var ligger/går den? hörde om den i
    tv-programet Mc-livet,,)

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Slingerbulten är väg 257 (Gamla Södertäljevägen) mellan Tungelsta och Grödinge. I Grödinge finns populära Café Rosenhill med sina gudomliga smörgåsar. Och övrigt gott också. :-)


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Slingerbulten är väg 257 (Gamla Södertäljevägen) mellan Tungelsta och Grödinge. I Grödinge finns populära Café Rosenhill med sina gudomliga smörgåsar. Och övrigt gott också. :-)


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.
    OK, kollade opp den via Hitta.se. Ser verkligen kurvig o kul ut

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja den är trevlig men man får se upp där för många kör väldigt fort.


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

  6. #6

    Thumbs up

    Kul att du är tillbaka här nina.....

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Kul att du är tillbaka här nina.....
    Tack så mycket, V Saarela.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Instämmer med Saarela, kul att du är tillbaka Nina!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tack tack, det känns bara bra. I dag har jag manglat benen igenom gymmet, kan knappt gå nu men motivationen är på topp minsann. Får se hur benen känns i morgon hö hö!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •