Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Härliga tider

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Härliga tider

    En liten paus mitt i allt var bara gott.

    I år har det inte blivit så mycket hojköra för min del. Anledningen är garderoberna haft en otrolig förmåga att krympa mina mc-kläder under vintern! Jag hade två val: den ena kostar och den andra är gratis. Det som kostar innebar nya kläder.

    Jag valde gratis.

    Jag har gjort en omläggning av maten och att röra på mig mer. Jag har köpt gymkort på Haninges bästa gym och var där i torsdags för min första gruppträning. Det var det mest stressande jag varit med om. Cirkelträning är inget för mig, noterade jag. Ha ha, jag med min dallrande kroppshydda rusade runt mellan armhävningar, löpband i hög fart och stationer där jag skulle hiva upp stänger, hiva dem sidledes och vifta med benen i en annan. Däremellan stationerna var det armhävningar, hopp och allt man skulle göra utom att vara still. Efter 30 min genom passet var jag visserligen helt slut och orkeslös men ge upp skulle jag absolut inte. Gav jag mig in i leken fick jag leken tåla och stod ut ytterligare 15 min. Jag tyckte också att stationerna var för klent inställda i styrka, inga problem för mig att hiva runt saker och vifta med benen så jag ökade motståndet. Tyvärr blev det för tungt för de andra tjejerna och ett mindre jämrande susade i lokalen. Jag var nog mindre trevlig att ha med där konstaterade jag. I alla fall om man skulle ha stationen efter mig.

    I dag har jag träningsvärk som heter duga.

    I våras lät jag hundkojan bli sänkt maximalt vad det gick och fått sportfjädringen monterad. Nu är den syndigt svart och låg och herregud vilken gokart-känsla bilen fått! Så jag har mer eller mindre bott i den i sommar (anledningen är att garderoberna krympte mc-kläderna under vintern).

    Jag har också för nån vecka sen kommit hem från Gran Canaria, 2 härligt soliga veckor i en solstol och dopp i havet. En rolig bok togs med men den tog också 2 veckor att läsa ut för det var skönare att bara ligga och slappa med ett och annat dopp i havet. De dagar det har varit solsken här hemma har jag passat på att bibehålla min solbruna natur.
    Även en busstur upp i bergen med hjärtat i halsgropen avverkades. Vilka serpentinvägar! 1200 m upp stod jag och kikade ut över kratern vi farit igenom, alla vägar där nere såg så små ut.

    Maten på stället har varit toppen men servitriserna var snabba på att duka av. Jag gick bara för att hämta en kopp te en morgon men mjölken var sur så jag fick springa runt i den stora restaurangen för att hitta färsk mjölk. Jag var borta max 1,5–2 min och kom tillbaka till ett avdukat frukostbord… Mina oätna smörgåsar, mitt ägg, min odruckna glas juice och även dotterns oätna frukost var puts väck! Servitrisen hade antagit att vi hade lämnat frukosten (borde det inte ringa en liten klocka när man dukar ut så mycket oätet?). Det hände fler familjer att de fått sina bord avdukade mitt i de hämtat påfyllning. Jag själv hade tagit ett gammalt kvitto som jag la på bordet, där stod att läsa på baksidan att vi minsann inte är klara så låt bordet vara ifred.

    I måndags kom jag ner i Streetens kläder så gissa vad jag körde med i tisdags. Vilken go känsla, äntligen kunde jag köra den, det gjorde gott för själen även om det inte var nån milslång runda, det lilla var gott nog.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Lite fler bilder

    Dottern visade sig vara allergisk mot solen, hennes ansikte svullnade upp och påminde mig om figurerna i filmen Avatar. Vi gick till San Agustín till ett apotek 5 km från vårt hotell, de visste direkt vad det var och la fram en salva som hjälpte direkt. Hon fick tillbringa resten av tiden i skugga.
    På väg tillbaka från apoteket stannade vi till vid en butik med handväskor, t-shirts, skor etc. Men vi såg inga prislappar och butiksinnehavaren kom fram till oss och ville visa sina produkter. Oj så servicevänlig han är då, tänkte jag. Men så klart vill man veta vad grejerna kostar när man inte ser några prislappar som hos de övriga butikerna. Hans motfråga efter jag frågat efter priserna var: Är du svensk?
    – Eh.. ja? svarade jag undrande, vad nu nationalitet har med priserna att göra. I nästa ögonblick blev vi utslängda ur butiken.

    Det där satte huvudbry hos mig, så väldigt märkligt att bli utslängd bara för att man är svensk.

    Ett par dagar innen hemresa var vi in i en annan butik och där pratade butiksinnehavaren flytande svenska. Så pass bra att jag trodde han har bott i Sverige. Men han hade lärt sig av oss turister och kunde också flytande tyska och engelska förutom spanska då för han bor ju där på Gran Canaria och givetvis indiska eftersom han kom från Indien. Han berättade att den karln är marockan, han kände väl till honom och hans bryderier över nationalitet och gillar inte skandinaver. Varför kan man undra. Jo för vi är vana med prislappar, vi tittar på dem och avgör om priset är bra. Är det bra så köper vi, vi prutar inte av ren vana. Därför så avskyr han oss för det. Hemma skrev jag en recension om resan och tog med även denne herre så behöver inte fler bli utslängda pga sin nationalitet.

    Strandpromenanden visar vägen till havet.
    Jag står strax före San Agustín.
    Streeten när jag tog årets premiärrunda med den.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Förutom allt detta har jag även hunnit med att köpa en till Mini, en Austin Cooper från 1971.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Välkommen tebax!
    Ove

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tack Ove! :-)


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

  6. #6
    har varit i grannbyn playa del ingles år 2010. denna bild på tanten är tagen mellan playa del ingles å maspalomas. det är maspalomas som skymtar i bakgrunden


    det var en riktigt fin å lååång sandstrand. tog en långpromenad en dag å vart förvånad när man börja möta nakna människor (sånt gör man inte här i kalix) men det var ju ett nudistområde man passerade
    Senast redigerat av veteranmc den 2012-07-21 klockan 21:12.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja det finns en nudiststrand där i krokarna. Jag var upp i bergen och på en av mina bilder från bergen ser man just Playa del Inglés och Maspalomas. Jag la inte upp den men kan göra det imorgon. Vi bodde i Playa Feliz, riktigt bra ställe med god mat etc. Vill man vara säker på att få soligt väder ska man resa året om till västra sidan av Gran Canaria (Playa del Mogán t ex). :-)

    Längtar redan tillbaka!

  8. #8
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Uppe i bergen med utsikt över Playa del Inglés och Maspalomas i bakgrunden.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  9. #9
    vi bodde på riu palmeras/riu palmitos hade en jättefin bungalow i två våningar. kök å vardagsrum på nedre plan å badrum å sovrum på övre plan. vi var ut en kväll å skulle äta å tanten skulle ha paella tog nog en timme innan vi fick maten. efter 40 min klaga jag å fråga när maten kommer. tog inte lång stund så kom kyparen in å ställde in nån förrätt å en flaska champagne on the house. paella rekomenderas inte både dyrt å dåligt. sen man ätit ställde dom fram 3 flaskor sprit det var bara att dricka bla en av mina favoriter honungsrom. roligaste händelsen var när vi var ute å titta på butikerna å en försäljare försökte sälja mig en t-shirt å jag inte köpte den. när jag vände å gick ropa han jävla smålänning

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    I shoppingcentret i San Agustin finns en butik utan prislappar på varorna, din händelse påminde om den gubben i den butiken vi blev utkörda ifrån. Många såna typer är marockaner, inte spanjorer.


    Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

Liknande ämnen

  1. Dagens härliga resa.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-14, 21:18
  2. Två härliga dagar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 22:25
  3. Väntans tider
    Av Ove i forum Scooter
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 14:39
  4. Härliga dagar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 12:04
  5. Barn är härliga
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 21:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •