Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Distanskörning/bensträckare

  1. #31
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag kom i väg igår i stället för idag måndag som det var tänkt. Jag körde 67 mil från Helsingborg till Stockholm. Mycket landsväg men också en del motorväg. Jag använder en AirHawk och ville ha en bensträckare ungefär efter en och en halv timme under resan. Turen tog tio timmar inklusive bensträckare, två tankningar och en lunch.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Jag kom i väg igår i stället för idag måndag som det var tänkt. Jag körde 67 mil från Helsingborg till Stockholm. Mycket landsväg men också en del motorväg. Jag använder en AirHawk och ville ha en bensträckare ungefär efter en och en halv timme under resan. Turen tog tio timmar inklusive bensträckare, två tankningar och en lunch.
    10 timmar ja det låter ju rimligt ändå så finns det dom som åker det dubbla på en DAG

  3. #33
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Kan nog köra en sisådär 40-50 mil motorväg utan paus, bumsen (R 1100 RT) har ''semestergas'' så man kan vila högerhanden. Börjar ömma i benen pga ovan och monoton vinkel för länge men träsmak i baken existerar inte för oss BMW-ägare!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  4. #34
    Hondamannen
    Gäst
    Håller med dig Engström. När jag läser era inlägg inser att jag är en genomsnittlig förare när det gäller körsträcka. Kör ungefär 10-12 mil i timmen och brukar pausa efter en timmer.

    // Hondamannen

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    10 timmar ja det låter ju rimligt ändå så finns det dom som åker det dubbla på en DAG

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Kör ungefär 10-12 mil i timmen
    Klarar jag att hålla snittfart på 100-120 km/t så har jag hamnat på fel väg och lider svårt av tråkig körning. Det är inte milen som räknas utan kurvorna.
    Ove

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    off topic, har du tänkt att dyka upp med din w650 vid träffen vid motala motormuseum?

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    off topic, har du tänkt att dyka upp med din w650 vid träffen vid motala motormuseum?
    Nej jag tar nog hellre min DR 650 om den hunnit få nya gasvajrar. Den är liksom bättre gubbanpassad = bekvämare.
    Ove

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Synd den skulle jag vilja titta närmare på. Jag skickar stx ett pm till dig.

  9. #39
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Klarar jag att hålla snittfart på 100-120 km/t så har jag hamnat på fel väg och lider svårt av tråkig körning. Det är inte milen som räknas utan kurvorna.
    Jag menar väl det!

  10. #40
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Motormannen Visa inlägg
    Kan nog köra en sisådär 40-50 mil motorväg utan paus, bumsen (R 1100 RT) har ''semestergas'' så man kan vila högerhanden. Börjar ömma i benen pga ovan och monoton vinkel för länge men träsmak i baken existerar inte för oss BMW-ägare!
    Hmm, kan det verkligen stämma. Har nog känt lite träsmak då och då på min BMW. Men har kanske inte någon Iron Butt ännu...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •