Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Distanskörning/bensträckare

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Då kanske mina 10 mil inte är så orimliga. Jag brukar stanna ungefär varje timme eller drygt en timme. Då jag funderar på att slå över till glidare vore det kul och se om kunde åka längre mellan stoppen med tanke på att glidare har en behagligare fotställning.

  2. #12
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Har oftast tanken att ta pause efter 1h men det brukar bli 2h.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Dom flesta verkar sitta djävligt obekvämt på customhojjar....nästan lika illa som sporthojjar.
    Jag TROR det blir tätare stopp med custom....

    Med min Monster blir det ungefär som Kimmo säger, dvs siktar på 1 timme men det blir 2 där den sista halvtimmen blir plågsam å ofokuserad

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Då kanske mina 10 mil inte är så orimliga. Jag brukar stanna ungefär varje timme eller drygt en timme. Då jag funderar på att slå över till glidare vore det kul och se om kunde åka längre mellan stoppen med tanke på att glidare har en behagligare fotställning.
    Jag och glidare. För mig funkade det inte med Dragstar trotts att jag monterade ryggstöd och framflyttat, ryggen pallade inte mer än en stund men det är ju personligt. Med Varaderon stämmer ryggen jag sitter helt rakt upp styret justerades bakåt och höjdes så händerna passar precis på styret, krånglande knän går att sträcka på när det känns av så att sitta riktigt är viktigt.
    Jan-Olov

  5. #15
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Dom flesta verkar sitta djävligt obekvämt på customhojjar....nästan lika illa som sporthojjar.
    Jag TROR det blir tätare stopp med custom....

    Med min Monster blir det ungefär som Kimmo säger, dvs siktar på 1 timme men det blir 2 där den sista halvtimmen blir plågsam å ofokuserad
    Tiden går fort när man har roligt

  6. #16
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Honda cbf 1000. Halv tank - vila, halv tank - tanka osv. Runt 15 mil mellan pauserna. Ju roligare väg desto längre mellan pauserna. På motorväg måste jag stanna oftare för att inte somna.

  7. #17
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Vid ensamkörning mot bestämt mål blir det gärna ca 2 timmar, men om kompisar finns med så brukar det bli ca1-1,5 tim beroende på väg, natur och mål.

    Körde för några veckor sedan västsidan på Danmark, från Skagen ner till tyska gränsen och med mål att köra så närma Västerhavet som möjligt..........då tog det tid........tre dagar med många stopp för fotografering. Låt säga ca 20 mila dagsetapper och stopp minst en gång i timmen, ibland hann man knappt ta på sig hjälm och hörselproppar innan nästa vy och stopp. Man ska inte ha för bråttom

    Jag kör en Honda African. Den passar mig med upprätt körställning. Har testat mycket i hojväg men aldrig en custom. Har ingen längtan att göra det heller. Jag är hemma på min African.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Det blir bensträckare vid tankning, alltså var ca 30:e mil. Sedan beror tiden på underlaget...
    Söder om alperna och i riktig värme kan det behövas en vätskepaus däremellan. Men det handlar inte om behovet att sträcka benen.
    Jag har lagd ner en del pengar på att få till en bra sittställning; sadel, fotpinnar mm. Känns som en bra investering.

  9. #19
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Ju roligare väg ju färre stopp, brukar dock bli trött i rumpan efter ca 1h så stopp mellan 1-2h när jag är ute själv. Motorväg suger på alla sätt så där blir det täta stopp.

    Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2

  10. #20
    Hondamannen
    Gäst
    Jag kollade lite grann med min far som körde electra glide på 70 talet med 25 liters tank. 25 mil sa han att han körde innan han stannade och det var för att han var framme vid sitt mål. Skulle jag kunna köra 25 mil i sträck med en vn 900 classic skulle jag vara nöjd.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •