Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Hur få av kedjan

  1. #11
    Fast jag förstår inte hur ett kedjelås sitter hårt har samband med att det är nött. Torde väl vara tvärtom?

    Om det sitter så hårt så är den förmodligen ditmonterad med ett kedjeverktyg. En del kedjor med medföljande clips är så tajta att det går helt enkelt inte att montera dit utan kedjeverktyg, eller att man slipar lite i hålet med en borr.

    Jag mixtrar ju lite med drevningar så jag kapar alltid med rondell genom att slipa på nitarna. Kedjebrytare är nog lite overkill för en som gör det lite då och då?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Fast jag förstår inte hur ett kedjelås sitter hårt har samband med att det är nött. Torde väl vara tvärtom?

    Om det sitter så hårt så är den förmodligen ditmonterad med ett kedjeverktyg. En del kedjor med medföljande clips är så tajta att det går helt enkelt inte att montera dit utan kedjeverktyg, eller att man slipar lite i hålet med en borr.

    Jag mixtrar ju lite med drevningar så jag kapar alltid med rondell genom att slipa på nitarna. Kedjebrytare är nog lite overkill för en som gör det lite då och då?
    E pinne i kedjeåset får ju en rnötning som skapar en grad på den, eftersom den bara blir nött på en sida.
    Annars så är ju rondellen bra.
    Brukar använda kedjebrytare till nya kedjor.

  3. #13
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Dremel om du vill vara finkänslig och bara kapa enstaka länk.

Liknande ämnen

  1. Någon bra smörja till kedjan?
    Av Ron i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-04-24, 20:50
  2. Smörja kedjan.
    Av Jan-Olov i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •