Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Flytta fotplattor

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Flytta fotplattor

    Hej,

    Om fotplattorna på en glidare sitter förlångt fram går det att flytta dem bakåt? Om det går, hur mkt kan man flytta dem bakåt?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tja,någonstans vid baklampan bör väl vara max.Allvar så beror det ju på var du kan fästa och är omöjligt att svara på sådär.

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Tänker på en vn 900 classic.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Precis som Akems säger, så är det svårt att svara på så här på rak arm - det beror helt på hur fästena och ramen på hojen runt omkring ser ut.

    Försök ta av fotplattan och se vilka möjligheter du har (se bara till så att du vet hur du sätter tillbaka dem!). I de flesta fall så gissar jag att plattan och fästet i ramen är förankrade helt där de sitter - d.v.s. små eller inga möjligheter att justera dem framåt eller bakåt.

    Det du får göra då är att försöka hitta andra fotplattor som kanske passar dig bättre. Kuryakyn är ju en stor tillverkare och har en del fancy shit att välja mellan. Finns säkert andra tillverkare också...

    Annars, om man vet vad man gör, så gissar jag att man kan tillverka egna fästen till de befintliga fotplattor som du redan har. Men som sagt...här tror jag nog man ska veta vad man gör...det är nog inget roligt om fotplattan trillar av på motorvägen. Har man otur kan den göra skada på hojen eller än värre dig själv...

    EDIT: såg precis ett par Kuryakyn fotplattor som har flera olika hål för att fästa olika långt fram eller bak, beroende på smak. Kolla denna video mellan 2:00 och 2:13. http://www.youtube.com/watch?v=LKOmz...layer_embedded
    Senast redigerat av Reject den 2012-07-14 klockan 12:02.

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Det är så här att jag är sugen på att köpa en glidare men på en del modeller känner jag att plattorna sitter för långt framme och får mig att känna utsträckt i benen och jag tror att det blir jobbigt i längden och därför vill jag först ta reda på om det går att modifiera plattorna så att de passar mig eller om jag ska satsa på en hoj där jag sitter bekvämt från början.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Honda: om du är sugen på en glidare, men inte vill behöva köpa nya fotplattor, så kolla på de befintliga som sitter på den hoj du har tänkt köpa. Det är mycket möjligt att plattorna har ett par olika fäste för att just kunna flyttas fram eller bak efter behov.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Så vitt jag vet är det bara Victory hojar som har den möjligheten men jag kan ha fel. De hojar som jag är intresserad av är dragstar 650/1100 classic, vtx 1300, c800, vn 900 classic.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ok, vi får väl hoppas på att någon annan kan svara här, men du ska nog inte ta för givet att de fotplattor som sitter på är original alltid.

    Förresten så kan fotplattorna i fråga också ha olika fästen, som jag skrev innan, som gör att du kan montera dem längre fram eller längre bak.

    Någon annan får nog flika in nu...

  9. #9
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tror att det är ganska vanligt att man kan flytta plattorna med olika tillsatser,men då handlar det nog mest om framåt.Jag har haft en yamaha wildstar där det satt framflytt som jag plockade av sedan blev det ganska bra för min del.

Liknande ämnen

  1. Glidare med fotplattor
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 18:03
  2. flytta fotpinnar?
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-19, 13:45
  3. Flytta fram fotpinnar
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 20:21
  4. Fotplattor
    Av erkagn i forum Custom
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 16:30
  5. Att flytta hus
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 14:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •