Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Kopparträffen 2011

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Namn
    Samåka en bit?

    Du har PM

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Jaha semestern som började så bra... och nu är man hemma igen. Pank...
    Kopparträffen var skit rolig. Den ska jag på nästa år också. Deltaträffen... oj vilket party. Men börjar bli lite väl dyrt när man kommer tidigt. Och ingen frukost på fredag drog ned helheten. Men....
    MEN kom på northbike som avtalat på måndag morgon... Hojen jag bokat var inte klar. Man hade inte ens beställt hem det som skulle monteras... sedan gör en inkompetent mek ett inbytestest på min bil och hittar en massa fel (som inte ens finns) i vrede lämnar jag butiken utan att svara skitstöveln som försöker nedvärdera mig...
    Nå väl efter att lämnat frugan som vänder hem till göteborg med bilen tar jag Suzukin och drar norrut. På små krokiga vägar med varierande underlag kör jag genom norrlandsinland upp till Vittangi. Vilar ett par dagar hos mina vänner innan jag lämnar för kilpisjärvi och sedan smyga ner via Norge hem. Tyvärr kom nästa nederlag redan i Narvik där jag "råkade" ut för en oförutsedd utgift (97km/h i 80 sone).
    Redan där börjar jag lessna på att ha semester.
    Vid norra foten av Saltfjell blev det att tälta. Höll på att frysa ihjäl. Hade frost på både tält och hoj när jag vaknade. Då gav jag upp. Siktade på min varma säng i Göteborg och tog fart hemmåt.
    140 mil 17 timmar E6 genom norge.... bara köra. Tanka. Köra..inte ens en kaffe kopp kom emellan.
    Tidvis gick tankarna på grabbarna som gjorde en ironbutt i våras på sina 125r... respekt kan jag lova.

    Nåväl. Till sist tar jag mig hem. Eller nästan iaf. 500 meter kvar hem så smäller kedjan av... som tur så är farten väldigt låg.motorn stendog då kedjan slog fast och bakhjulet låstes , klarade mig utan att vurpa. Men skadorna på hojen blev inte helt gratis, och när jag väl fått hem hojjäveln och börjat kolla på skiten så ser jag att mitt nya bakdäck som jag la på före resan är "skitslut" ....

    Summan är ännu okänd men det blev en jävligt dyr semester i år !

    Ursäkta att jag är kortfattad. Skriver på mobilen :-)
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

Liknande ämnen

  1. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  2. Registreringsstatistik Maj 2011
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 11:45
  3. Ny mc-utrustning 2011?
    Av pewa i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 20:03
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. BlekingesMotorcyklister BMC 2011-04-02/3
    Av Bennie Bleking i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •