Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Klarat kortet men får inte köra!!!!!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3

    Klarat kortet men får inte köra!!!!!

    Klarade kortet i morse men får inte åka ut och köra =(.

    Nuförtiden när man fått godkänt på en uppkörning så rapporterar uppkörningsförrättaren in detta via en App i sin mobil. Just idag så var det server problem så min rapportering gick inte igenom. Då får man inget godkänt förarbevis och får glatt vänta på att den manuella rapporteringen går igenom några dagar senare.

    Känns rätt surt då min polare som tog för bara 4 år sen fick en lapp i handen precis som för bil, då fanns det ingen app men de fick köra ändå. Tycker det här är jättekonstigt.......

  2. #2
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Får gratulera till en lyckad uppkörning.
    Låter ju jätte dumt att dom inte kan skriva ut "lappen" som man får när man genomfört en lyckad uppkörning som gäller tills man får laminatet utan att appen har kontakt med servern.

    Du får tyvärr ge dig till tåls men då kan du ju fira med några öl utan att behöva oroa dig för att inte vara körduglig i morgon. (om man ska försöka se något positivt i det hela)

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    16
    Grattis!! Se det posetiva du har ju klarat dig o om några dagar får du köra hur mkt du vill en annan måste jaga ny tid vilket inte finns. Nää jag är inte bitter jag

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Hussner Visa inlägg
    Grattis!! Se det posetiva du har ju klarat dig o om några dagar får du köra hur mkt du vill en annan måste jaga ny tid vilket inte finns. Nää jag är inte bitter jag
    Helt rättvist...
    Vi som tog kort (alla klasser) i forntiden fick alltid vänta innan Kungliga Postverkets kvarnar hade malt färdigt med inrapportering, registrering, utsändning etc...Detta kunde ta uppåt två veckor....
    Varför ska ni yngel av idag ha så j-a bråttom ?
    Det var ett rätt hyggligt antal som åkte fast för olovlig körning i tiden däremellan ska ni veta.
    KK hade man formellt inte förrän man hade det i handen, dessförinnan var all körning olovlig körning så en del fick börja sin KK-bana med indraget kort....

    De e bara att vänta och se glad ut..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3
    Ja jag får väl se det så då =). Ska låta bli å vara svensk å se positivt på det istället haha.
    Lycka till med att hitta en tid Hussner!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    16
    Tack. Måste hitta en tid innan mitten/slutet på augusti annars får jag lov o skriva om teorin också.

  7. #7
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Ring in till trafikverket och be dom mejla över underlaget så kan du skriva ut det och så har du ditt bevis i handen.Är testat och fungerar alldeles utmärkt.Det finns telefonnummer på deras hemsida .

  8. #8
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Det var krångel med uppkopplingen för mig med, men jag fick en kopia av hans anteckningar från uppkörningen så jag kunde visa för polisen om det blev nåt problem. Blev iofs inte stannad, men tror inte det hade varit något bekymmer.
    For those about to rock - We salute you!

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tänk att en helt vanlig penna ibland funkar så mycket bättre än knappar och appar. Hade blivit fly förbaskad om jag råkat ut för det där. Håll ut!
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Jag fick protokollet. Och det gällde som körkort upp till 1 år efter uppkörning sa inspektören.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
    /Zeeuus

Liknande ämnen

  1. Hjälp med MC kortet
    Av admhilz i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2017-06-17, 02:37
  2. han inte köra motorcykeln kuggad uppkörning
    Av leveland95 i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 20:27
  3. Kortet är klart!
    Av livewire i forum MC-kort
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 22:04
  4. Hur lång tid tar kortet?
    Av felix.l i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 13:41
  5. körkortet klarat
    Av leffa i forum MC-kort
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 08:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •