Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Får väl skylla mig själv... (väntan på servicetid)

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Får väl skylla mig själv... (väntan på servicetid)

    Var ute och körde en sväng idag, mätaren visade nästan 90mil.....så jag tänkte att jag kör förbi återförsäljaren och bokar tid för 100 milars service. Fick tid om 2,5 VECKOR! 2-3 dagar tänkte jag....inte 2-3 veckor. Nu när jag kom hem så gick mätaren precis över 100mil.

    Vad gör man nu.....semester och underbart väder.....förstår att det inte är viktigt att det blir precis på 100, men såsom det känns nu så kan det ju bli över 200mil på mätaren om vädret håller i sig.

    Eller så får den bara stå i 2,5 vecka..... :-/

  2. #2
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Var ute och körde en sväng idag, mätaren visade nästan 90mil.....så jag tänkte att jag kör förbi återförsäljaren och bokar tid för 100 milars service. Fick tid om 2,5 VECKOR! 2-3 dagar tänkte jag....inte 2-3 veckor. Nu när jag kom hem så gick mätaren precis över 100mil.

    Vad gör man nu.....semester och underbart väder.....förstår att det inte är viktigt att det blir precis på 100, men såsom det känns nu så kan det ju bli över 200mil på mätaren om vädret håller i sig.

    Eller så får den bara stå i 2,5 vecka..... :-/
    Alltså, jag vill inte vara sån men är inte ditt problem det motsatta? Att du kör för lite?
    Ser så ut om man läser dina tidigare inlägg.
    Då torde ju inte detta vara ett problem, eller....

    /zeeuus

  3. #3
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Jag har kört lite för att vädret har varit kasst ja! Nu är det ju fint väder ute och jag har SEMESTER! Tro f*n att jag tänker köra då, även om det inte blir flera hundra mil!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Var ute och körde en sväng idag, mätaren visade nästan 90mil.....så jag tänkte att jag kör förbi återförsäljaren och bokar tid för 100 milars service. Fick tid om 2,5 VECKOR! 2-3 dagar tänkte jag....inte 2-3 veckor. Nu när jag kom hem så gick mätaren precis över 100mil.

    Vad gör man nu.....semester och underbart väder.....förstår att det inte är viktigt att det blir precis på 100, men såsom det känns nu så kan det ju bli över 200mil på mätaren om vädret håller i sig.

    Eller så får den bara stå i 2,5 vecka..... :-/
    Personligen, eftersom det är en helt ny hoj, hade jag ringt antingen stället där du köpte hojen alternativt ringt Kawasaki direkt och frågat.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett problem är ju att de kan jävlas om det uppstår ett garantifel. Du måste få en skriftligt godkännande om du skall överskrida servicintervallen.

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Det måste väll finnas fler än en firma som servar kawasaki i Göteborg, det behöver väll inte vara återförsäljaren utan det räcker nog med en auktoriserad Kawasaki verkstad.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det måste väll finnas fler än en firma som servar kawasaki i Göteborg, det behöver väll inte vara återförsäljaren utan det räcker nog med en auktoriserad Kawasaki verkstad.
    Jo visst. Bara det att jag har "gratis" service där jag har köpt den dom 3 första åren. Och med gratis så menas att jag inte betalar någon arbetskostnad. Och denna återförsäljaren som ligger 6 mil utanför Göteborg är 1000:- billigare på en 100 milars service än dom som ligger i Gbg.

  8. #8
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jo visst. Bara det att jag har "gratis" service där jag har köpt den dom 3 första åren. Och med gratis så menas att jag inte betalar någon arbetskostnad. Och denna återförsäljaren som ligger 6 mil utanför Göteborg är 1000:- billigare på en 100 milars service än dom som ligger i Gbg.
    Aha, då förstår jag att du har valt att lämna in den där
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Gjorde samma miss på 300 mils-service. 2 veckor väntetid där jag hade en resa inplanerad. Pratade med dom och fick ok att köra utan att garantin skulle påverkas. Hade kört totalt ca 450 mil när servicen kom.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Han sa att så länge det inte kommer för högt över 200mil så. Och tittar man på vädret nu så skall det börja regna på Lördag och hel nästa vecka, så det kommer nog bli bra.

Liknande ämnen

  1. i väntan på uppkörning
    Av Emma i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-14, 20:37
  2. Nav/fälg ekra själv?
    Av Chuckan i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-01-14, 17:05
  3. I väntan på nästa säsong ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-01-10, 01:52
  4. Inne i sig själv.
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 00:35
  5. Väntan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •