Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Jag gjorde det, inget är omöjligt!!!!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    17

    Talking Jag gjorde det, inget är omöjligt!!!!

    Jag tror knappt det är sant men igår fixade jag uppkörningen! Jag skrev tidigare en tråd om första uppkörningen som gick helt åt skogen för att jag är så sjuuuukt nervös i pressade situationer: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=6212
    Någon där tipsade om betablockerare (minns inte vem) det blev faktiskt det som gjorde susen! Jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle klara det och hade nästan gett upp men fy fasen va skönt att jag inte gjorde det - Inget är omöjligt, nu har jag mitt kort och sommaren är räddad... Fy saaaaatan va underbart

    Riktigt glad sommar på er allihop!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grattis! Då kanske vi ses ute på vägarna. Jag är lätt att känna igen för jag har skyltat upp ordentligt med 60+ på ryggen.
    Ove

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Grattis.

    Kör försiktigt och njut av friheten

  4. #4
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Starkt jobbat!! nu börjar det riktigt roliga, antar att du kör runt med ett stort på läpparna.
    ta det cool i början och ha du också en bra sommar, med förhoppningsvis lite mindre regn

  5. #5
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Grattis, vi ses på vägarna.

    /Zeeuus

  6. #6
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Stort grattis o välkommen till "MC-världen" !! som de andra säger; ta det lugnt ,särskilt i början. Ha en trevlig Mc-sommar

  7. #7
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Grattis! Skönt att du klarade det tillslut! Betablockerare alltså. Bra att komma ihåg till nästa gång man skall göra något lika nervöst som en uppkörning...
    For those about to rock - We salute you!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Figurehead Visa inlägg
    Grattis! Skönt att du klarade det tillslut! Betablockerare alltså. Bra att komma ihåg till nästa gång man skall göra något lika nervöst som en uppkörning...
    Ja verkligen! Märklig känsla, jag hade ju fortfarande pirret i magen men eftersom jag inte fick panik kunde jag fortsätta andas som folk och fokusera på uppgiften. Lågfartsbanan som jag gången innan bara såg som en omöjlig cirkuskonst var plötsligt inget märkvärdigt alls!
    Känslan när han vinkade vidare mig att fortsätta mot högfart var så jäkla härlig och efter det gick allt hur bra som helst.

    Innan trafik tog jag faktiskt en till för det var lååång väntan, sen blev det min tur i värsta rusningstrafiken... Ut ur stan och sen grusvägskörning, ut på landsväg och sen hör jag plötsligt inte vad han säger! Flera gånger upprepar han men jag skakar på huvudet och ser ingen skylt som stämmer med det lilla jag uppfattar, får köra runt i rondellen och fortsätter tillbaka samma väg...Då hör jag hur han låter jätteirriterad och säger VÄND PÅ LÄMPLIG PLATS! Hittar faktiskt en skitbra plats och vänder och kör tillbaka, och hör IGEN inte vad fan han säger Skakar på huvet och han gapar - Kör in på nästa P-ficka!!!! Faan tänkte jag nu är det kört, men han bara sa åt mig att justera radion och sen hördes allt klockrent...

    Vidare ut på landsvägen med omkörning av traktor sen in i stan bland skolor och villor och högerreglar och enkelriktat... sen sa han bara - kör mot trafikverket. Jag var helt kolugn hela tiden och det tror jag inte att jag varit utan betablockarna...Väl tillbaka väntar och väntar jag att gubben ska säga nåt nångång, och till slut - Äntligen kläcker han ur sig ett GRATTIS!!! Fy fasen vilken skön känsla, blev så till mig att jag glömde lägga ur växeln när jag skulle parkera och fick motorstopp

    Fattar fortfarande inte att det är sant, igår åkte jag och sambon till lokala MC-butiken och gjorde ett galet tok-inköp... Nu har jag min alldeles egna Honda Shadow, glänsande svart och alldeles underbar

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Grattis! Både till kortet och hojen. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem Hålans avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bromölla, Skåne
    Inlägg
    30
    Grattis!!!!
    Har själv samma problem och har kuggat 3 uppkörning pga panik och hyperventilation. Konstigt då jag nästan aldrig blir nervös över någonting annars.
    Var fick du tag på betablockare???

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-05-16, 18:41
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-10-03, 08:30
  3. Gjorde en tavla med Jofamajacka
    Av erikn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-02-28, 14:56
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 00:49
  5. Har inget.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •