Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ZX9-R -94 problem med tomgång och körbarhet

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1

    ZX9-R -94 problem med tomgång och körbarhet

    Hej!

    Hojen är en Ninja från 94 med benämningen ZX9-R, problemet jag har är halvsvårt att beskriva men jag försöker för jag är i desperat jakt på att förstå vad som är fel...

    Det händer oregelbundet när det är torrt och fint ute att den har en slö tomgång och går inte på alla 4 cylindrar vid varvtal under cirka 3-3,500, tomgången blir riktigt dålig om man slår på lyset då går motorn ner på runt 4-500 varv på tomgången och dör från och till..

    Dessa symtom blir MYCKET värre vid regn, då klarar den inte alls hålla tomgången, går inte på alla 4 förän 4-5000 varv och bluddrar när man lägger sig lite högre och vill ge lite gas, upp emot 7000+..

    Lämnade in cykeln på en större firma här i Sundsvall som heter Northbike, de är återförsäljare av Kawasaki m.f.
    De hittade inget fel på cykeln och då blir man lite sne när man betalar 1200kr för en felsökning och de inte hittar felet som gör att mc'n i princip känns okörbar.

    Nu hoppas jag en mek/mc kunnig person här kan hjälpa mig med problemet så jag kan njuta av mc sommaren!

    Tack på förhand, Mvh Björn

  2. #2
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Låter som någon form av jordfel,kolla alla anslutningar dela alla kabelkopplingar och spruta dom med elektronispray och se om det hjälper

Liknande ämnen

  1. Bara tomgång
    Av Yama91 i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-07-04, 14:51
  2. Tomgång, Yamaha FJ1200.
    Av Mr. Walker i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 20:29
  3. Dör vid tomgång????
    Av elmaco i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 11:45
  4. Yamaha xj 900 hög tomgång?
    Av amazonsport i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 00:21
  5. Laddar mer på tomgång än i drift
    Av Seth i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 19:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •