Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Custom kommer kosta

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406

    Custom kommer kosta

    Nästa vecka lämnar jag in min Aprilia 500 scooter och får ut min Kawa EN500.

    Har kollat runt efter grejer ett bra tag nu och shit vad det finns grejer att tillgå! Känns som att det här bytet av hoj kommer fortsätta att kosta pengar en bra tid framöver :P

    P.S. Ny sadel verkar oerhört svårt att hitta. Enligt flera Kawa forum så finns de helt enkelt inte till EN500. Hoppas jag kan hitta en sadelmakare någonstans i Skåne istället.

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Lycka till.Då blir du svårare att känna igen numera i trafiken när du slutat köra mc scooter.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2012-07-02 klockan 01:56.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Har du råkat se mig, eller?

    Speciellt AA500:an finns det inte många av. Suzukis Burgman är nog vanligare. Yamaha har ju också sin T-Max som jag än så länge inte har lyckats se. Ett par äldre Honda Majesty rullar dock omkring faktiskt och nån Silvervinge...

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Lycka till med nya hojen, det är alltid kul ! Hoppas du blir nöjd!

  5. #5
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,prylar finns det gott om. Själv har jag hållit på och byggt nästan 5 år och det är en hel del kvar att fixa. Lycka till med din custom

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Pentti: tack, tack

    Klaus: du ser dock ut att ha lite mer marginal att bygga på. Jag tror du hade kunnat bygga ett vardagsrum kring din hoj och ändå dra runt det med lätthet...5700cc V8...Cheesus :P

    Jag är rätt så spänd just nu. Ska bara ta min sista kopp kaffe sen drar jag och hämtar min Vulcan 500! Har redan beställt en motorbåge och fler saker är mer eller mindre på G...

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Sätet är katastrof. Det vibrerar rakt upp i svanskotan...något måste göras...

    Sen måste jag hitta ett sätt att variera sittställningen lite mer också. Extra fotpinnar eller något...

    Sen saknar jag: bensinmätare (finns bara varningslamp!), motor-termometer, klocka, vindskydd.

    Vill inte trampa någon på tårna, men min scooter kändes som en limousine i jämförelse

    Men det ska nog gå, bara jag kan göra lite modifikationer. Sätet är prio ett, men som jag skrev innan: de verkar inte gå att få tag på så jag för köpa en begagnad en och försöka modda den :\

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Sätet är katastrof. Det vibrerar rakt upp i svanskotan...något måste göras...

    Sen måste jag hitta ett sätt att variera sittställningen lite mer också. Extra fotpinnar eller något...

    Sen saknar jag: bensinmätare (finns bara varningslamp!), motor-termometer, klocka, vindskydd.

    Vill inte trampa någon på tårna, men min scooter kändes som en limousine i jämförelse

    Men det ska nog gå, bara jag kan göra lite modifikationer. Sätet är prio ett, men som jag skrev innan: de verkar inte gå att få tag på så jag för köpa en begagnad en och försöka modda den :\
    Hade du missat den lilla detaljen att provköra objektet innan köp? Du har väl trippmätare på hojen? Nollställ den vid varje tankning så har du en mycket tillförlitlig bensinmätare. Sittställningen känns som det största problemet, funkar inte den så är det verkligen inget vidare.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2012-07-04 klockan 08:31.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Hade du missat den lilla detaljen att provköra objektet innan köp? Du har väl trippmätare på hojen? Nollställ den vid varje tankning så har du en mycket tillförlitlig bensinmätare. Sittställningen känns som det största problemet, funkar inte den så är det verkligen inget vidare.
    Inte alls - jag provkörde två gånger till och med, men på lite längre turer än bara ner till stan och tillbaka, så känns vibrationerna i svanskotan och lite i ryggslutet. Många på olika Vulcan-forum har klagat på just sätet.
    Jag ska se om man inte kan gummera fästena och ev. också stoppa om sätet hos någon sadelmakare och så ett ryggstöd på det

    Att variera körställning är också bra, men det löser jag nog när jag får mina motorbågar som jag får fästa extra fotpinnar på, samt även kanske med switchblade eller swingwings fotpinnar för att ytterligare kunna variera.

    Switchblade: http://www.cruisercustomizing.com/im...mage_7861a.jpg
    Swingwing: http://www.cruisercustomizing.com/im...mage_21069.jpg

    Ang. bensinmätare: bra idé det där med trippmätaren, tackar. Känns lite old school, men bara det fungerar

  10. #10
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Verkar bli mycket fix och trix....finns ju gel-dynor att sitta på-kanske det kan vara nåt ?

Liknande ämnen

  1. Hur mycket brukar frakt av MC kosta ?
    Av GhostRider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-03-21, 10:04
  2. Var kommer dom från?
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2014-11-26, 19:37
  3. Andra hoj eller kommer det bara kosta mig tid?
    Av Reject i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 08:57
  4. Nu kommer hösten och då…
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 08:53
  5. Ny här och snart kommer den :D
    Av PatrikAdolfsson i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •