Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 50

Ämne: Långturer

  1. #21
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Om jag får välja vägar, brukar 40-50 mil vara lagom. Obs brukar ha en timme siesta oxå.
    Jan

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Problem och problem jag har inte något problem med vad andra gör, det är väl snacket om dagsetapper om minst 100mil.Nu är vi inne på dygnen igen,24 timmar.visst är det skitkul att köra hoj.Var och en får väl köra som dom vill.Jag har då ingen anledning att komma långt.Iron butt? förstår ej vitsen,men kanske är kul att skryta om.Men är säkert kul.Ska kanske till Nordkap i augusti,och blir jag själv så ska jag testa,kanske kan man åka dit på en dag,får väl gasa lite,återkommer
    Jag förstår absolut att det inte passar alla att köra så många timmar per dag och man ska ju inte köra längre än att det känns bra, för körning ska ju vara kul och inte en plåga.

    Det finns ju dock sådana som mig som trivs med att köra många timmar per dag och då blir det mil därefter.

    Däremot så kan jag också störa mig på folk som skryter om sina långtursbravader där dom har kört i idiothastigheter. Jag är ju norrlänning så skryt överlag imponerar sällan på mig.

    Iron Butt är väl kanske lite av en skrytgrej för vissa men jag ser det bara som en rolig grej. Blir jag för trött för att köra så avbryter jag, inte mer med det.

    Ha så kul på Nordkap, jag drar själv dit i mitten av juli och börjar känna mig riktigt laddad nu.

  3. #23
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jochen Visa inlägg
    Jag förstår absolut att det inte passar alla att köra så många timmar per dag och man ska ju inte köra längre än att det känns bra, för körning ska ju vara kul och inte en plåga.

    Det finns ju dock sådana som mig som trivs med att köra många timmar per dag och då blir det mil därefter.

    Däremot så kan jag också störa mig på folk som skryter om sina långtursbravader där dom har kört i idiothastigheter. Jag är ju norrlänning så skryt överlag imponerar sällan på mig.

    Iron Butt är väl kanske lite av en skrytgrej för vissa men jag ser det bara som en rolig grej. Blir jag för trött för att köra så avbryter jag, inte mer med det.

    Ha så kul på Nordkap, jag drar själv dit i mitten av juli och börjar känna mig riktigt laddad nu.
    Har en riktigt trevlig tur,blir riktigt avisHar själv semester i hela augusti så det blir Norge dåDrömmen är ju att få åka upp dit,har aldrig varit i den delen av Norge.Men blir jag själv så vete tusan om jag åker dit.Får väl se,men Norge blir det

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Vad jag förstått så räknar många in alla dygnets timmar i ett dagspass.För mig är ett dagspass från ca 07.00/09.00 fram till ca 17-18.00 tiden.
    Är man ute efter att mata så mycket mil som helst under 24 timmar blir det klart många mil av det,men då pratar vi inte semesterresor utan jaga mc-mil.
    Där finns säkert dom som njuter av att inte se ett skit utan bara vill bo på sin hoj dygnet om och det får dom gärna göra för min del.

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Vad jag förstått så räknar många in alla dygnets timmar i ett dagspass.För mig är ett dagspass från ca 07.00/09.00 fram till ca 17-18.00 tiden.
    Är man ute efter att mata så mycket mil som helst under 24 timmar blir det klart många mil av det,men då pratar vi inte semesterresor utan jaga mc-mil.
    Där finns säkert dom som njuter av att inte se ett skit utan bara vill bo på sin hoj dygnet om och det får dom gärna göra för min del.
    Det är väl där lögnen kommer in i bilden. Dagspass men menar hela dygnet?? ja ja skit samma alla är ju olika och kör olika,vi har då samma intresse,åka hoj.Tat lungt och kör som vanligt
    Senast redigerat av engström67 den 2012-06-30 klockan 19:24.

  6. #26
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Om jag skulle åka ner till alperna och köra kvalitetsmil hela vägen skulle inte min semester räcka till. Ibland måste man mata mil för att komma till guldvägarna så smakar det så kostar det. Tokmatade 300 mil enkel resa genom Sverige och Tyskland för att få uppleva alperna. Var det kul varje kilometer? Nä. Var det värt det? Så ini helsike! =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Jo jag fick ju lite fnatt idag med och den där lilla solrundan slutade med 45 mil.Tog fem timmar inklusive rast.Fy f_n vad man är slut i batteriet nu.Men kul var det.Måtte det komma fler av dessa spontana mc rundor.Har aldrig mött så många mc åkare under denna runda som jag gjorde idag.Möjligt att det berodde på att det var Lördag.Vem vet, en annan har ju semester.LOL.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av lasrberglund Visa inlägg
    Själv kommar jag nästan inte fram alls eftersom jag måste utforska nästan alla grusvägar som jag ser. (helst med bommar )
    En Broder!!
    Ove

  9. #29
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Haha, en GS kompis plockade blommor i vägrenen hem till frun med högercylindern. Boxer är grejor det.
    Jan

  10. #30
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Om jag skulle åka ner till alperna och köra kvalitetsmil hela vägen skulle inte min semester räcka till. Ibland måste man mata mil för att komma till guldvägarna så smakar det så kostar det. Tokmatade 300 mil enkel resa genom Sverige och Tyskland för att få uppleva alperna. Var det kul varje kilometer? Nä. Var det värt det? Så ini helsike! =)
    300 mil enkel resa,tja det var väl en baggis över en dag

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •