Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Bärgning vid premiärturen #Blackbird#

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    4
    Tack för tråden, har gått genom en hel del nu.
    Nu har jag gjort en test som amatör men med förhoppningsvis sunt förnuft. Kollat spänningen på nya batterit innan start 13.2 V och sen startad hojen, har satt på ljus inkl. helljus och lät den stå på tomgång ca. 10 min. spänningen sjunk till ca. 11.8, stängde av ljusen sen gick det upp til 12.3 men sen gick spänningen allafall neråt lite igen ?? Sen stängde jag av hojen och spänningen var då 12.6.
    Är det någon som är lite klokare än mig på el här?? Har även gasat på till typ 4000varv men ingen höjning syntes på elmätaren.
    Jag har hittad nu en begagnad regulator på mc skrot men innan jag köper den skulle jag vilja veta om man kan mäta laddningsregulatorpå något sätt?
    Vi tackar så mycket för eventuella svar.

  2. #12
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Hej
    Här är en länk som behandlar ämnet ganska bra tycker jag : http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=241 det kan lika bra vara i generatorn som felet sitter så försök att mäta enligt de anvisningar som finns i denna länken.Jag har mätt på en harley och jag antar att det är ungefär samma princip och den gav ungefär 60 volt växelström utan regulatorn inkopplad,kan du inte själv så se om du hittar någon lite elkunnig kompis.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    ja du ska inte köra någonstans med din hoj nu iallafall, det enda som kommer att hända är att du dränerar batteriet igen och hojen stannar, mycket riktigt skrivet av akems, det behöver ej vara fel på regulatorn men det är något fel som gör att hojen ej laddas upp/får den spänning som krävs, den länken som akems la upp beskriver felsökningen väldigt bra och det tror jag att du reder ut, har du några funderingar så ställ dom så får vi försöka hjälpas åt att lösa alla funderingar och tankar som kan uppstå

Liknande ämnen

  1. Premiärturen.
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-13, 01:44
  2. Har ni gjort premiärturen?
    Av TMax500 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2016-04-22, 17:16
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 15:44
  4. Har ni kört premiärturen för 2008?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 23:21
  5. Har du kört premiärturen för i år?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 12:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •