Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 61

Ämne: VARFÖR kör DU Motorcykel?

  1. #51
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tyvärr så finns det dom som kör som tokar bland oss med,men dom flesta är utländska
    Hah! Här är det precis tvärtom, de utländska chaffisarna kör bättre och mera respektfullt än de finska. Avskyr finska långtradare, har medan jag körde moppe blivit utträngd till skogs ett antal gånger av dem fast det fanns hur mycket utrymme som helst och ingen mötande trafik! Verkar som att tankesättet bland chaffisarna här är "en mopedist eller cyklist hit eller dit gör väl inget"!
    Du engström kan väl komma hit och lära dem hur man beter sig?
    Senast redigerat av Mymlan den 2012-12-04 klockan 00:14.

  2. #52
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av finnjäveln Visa inlägg
    Hah! Här är det precis tvärtom, de utländska chaffisarna kör bättre och mera respektfullt än de finska. Avskyr finska långtradare, har medan jag körde moppe blivit utträngd till skogs ett antal gånger av dem fast det fanns hur mycket utrymme som helst och ingen mötande trafik! Verkar som att tankesättet bland chaffisarna här är "en mopedist eller cyklist hit eller dit gör väl inget"!
    Du engström kan väl komma hit och lära dem hur man beter sig?
    Jo har märkt det,finnar är utlänningar när dom är här och kör.

  3. #53
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag körde bil på E6 i går. Snöfall, blåst och hastigheten nersatt till 60 km. Vägbanan var otroligt hal. Mellan Helsingborg upp till Stenungsund överträffades allt vad jag tidigare sett på en dag. Mellan 15 och 20 kvaddade fordon på och vid sidan av vägen. Även ett par lastbilar. Tvärstopp på motorvägen på flera ställen. Aldrig sett så många ambulanser i farten, ej heller så många polisbilar..
    Sedan var det de idiotjävlarna som bara blåste på i allafall. OK, det var utlänningar i SUV, BMW och AUDI samt några tyska tradare som passade på då den övriga trafiken flöt i 70-75

  4. #54
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag körde bil på E6 i går. Snöfall, blåst och hastigheten nersatt till 60 km. Vägbanan var otroligt hal. Mellan Helsingborg upp till Stenungsund överträffades allt vad jag tidigare sett på en dag. Mellan 15 och 20 kvaddade fordon på och vid sidan av vägen. Även ett par lastbilar. Tvärstopp på motorvägen på flera ställen. Aldrig sett så många ambulanser i farten, ej heller så många polisbilar..
    Sedan var det de idiotjävlarna som bara blåste på i allafall. OK, det var utlänningar i SUV, BMW och AUDI samt några tyska tradare som passade på då den övriga trafiken flöt i 70-75
    Jag körde ner från Stockholm till Helsingborg i kväll. Ett riktigt rejält snöfall mellan Trosa och Norrköping. I norrgående i backarna över Tiveden hade ett par långtradare kört fast med superlång helt stillastående kö där de som kommit in i den inte kunde väda utan bara blev sittande. Såg också en personbil med släpvagn som gled in i mitträcket, men utan personskador. Bilen såg inte så snygg ut på vänster sida dock.

  5. #55
    Efter att ha tourat runt på moppe i cirka 10-15 länder så måste jag faktiskt säga att, dom långtradarchaffisar som skiter minst i om man klippte den där moppejäveln finns i Finland och Sverige.
    Bäst är dom i Norge.....

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Efter att ha tourat runt på moppe i cirka 10-15 länder så måste jag faktiskt säga att, dom långtradarchaffisar som skiter minst i om man klippte den där moppejäveln finns i Finland och Sverige.
    Bäst är dom i Norge.....
    Håller med dig. Norska chaffisar är faktiskt hänsynsfulla. Vill nog säga att de norska personbilsförarna är bättre än i Sverige på att visa hänsyn.

  7. #57
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller med dig. Norska chaffisar är faktiskt hänsynsfulla. Vill nog säga att de norska personbilsförarna är bättre än i Sverige på att visa hänsyn.
    Håller med

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    För att återgå till den ursprungliga tråden, så svarar jag att det bjuder mig på så många upplevelser och har träffat så många fler trevliga personer än om jag bara åkt bil.
    Man möter ju ibland lite udda, kanske lite kittlande upplevelser på diverse konstiga vägar.
    Ibland är det ju kul att kunna åka undan lite grann.

  9. #59
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Mitt svar blir: varför inte?
    Det är jättesvårt att säga varför man gör ditt eller datt. Dansade folkdans i 30 år och även där pratades det om återväxt m.m. Frågan kom alltid upp: varför dansar vi folkdans? Det är ju så töntigt...

    Så varför kör jag hoj? Det är ju så farligt...
    Helt enkelt för att det får mig att må bra. En annan sorts lyckopiller. Jag får njuta av friheten att köra dit jag vill, leta små obskyra småvägar, stanna där det passar, känna dofter, uppleva väder och vind, upptäcka andra länder. Kör oftast helt själv och det ger ytterligare en dimension av ordet frihet. Andra anledningar är att det är lättare att ta sig fram i trafiken, säkrare omkörningar osv. Det är billigare än bilen (om man bara räknar på bensinförbrukning...). Jag kommer till jobbet med ett leende på läpparna och är dessutom pigg efter all frisk luft.

    Bortsett från den opraktiska klädseln finns det bara fördelar med att köra mc.

  10. #60
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    För att rensa huvudet lite och blåsa bort alla dåliga tankar ur skallen. Kan ibland kommer jag på mig själv med att småle medan jag kör. Så om ni nån gång möter en hojförare med ett fjolligt smile så är det säkert jag
    Senast redigerat av Mymlan den 2013-01-03 klockan 21:03.

Liknande ämnen

  1. Varför ??
    Av Shaun i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-17, 21:30
  2. VARFÖR ?????
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:05
  3. Why We Ride / Varför Vi Kör.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 23:34
  4. MC-skräck - varför?
    Av Lottaje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 15:31
  5. varför vägsalt?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •