Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 61

Ämne: VARFÖR kör DU Motorcykel?

  1. #11
    Jag kör motorcykel för att det ger mig något att se fram emot under vintern och när det är kass på jobbet eller när det bara ösregnar hela tiden. Att köra hoj kräver koncentration av mig så det ger avkoppling i skallen och det rensar ut allt onödigt. Att köra hoj är glädje för mig att känna vinden, att dra i en kurva att möta liksinnade över liten fika eller bara byta erfarenheter. Att under vintern ha hojen till att pyssla lite med när jag känner för det eller bygga om något eller ändra lite vad jag själv vill göra.
    Jan-Olov

  2. #12
    ......väntar på vad culalibre ska svara på denna fråga

  3. #13
    Medlem lasrberglunds avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    236
    För att jag inte har råd med en penisförstoring!
    Våga vägra "Hen"!!

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ......väntar på vad culalibre ska svara på denna fråga

  5. #15
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ......väntar på vad culalibre ska svara på denna fråga
    Eftersom jag knappt kör så kan jag inte riktigt svara på frågan. Men då jag kör så är det ju friheten och farten som lockar. Smidigheten. I övrigt var jag ute en kort sväng i onsdags. Åkte hem till en bekant.....kanske 4 mil dit. Både när jag kom dit och när jag kom hem så gjorde det så ont i svanskotan att jag knappt kunde slänga över benet och stiga av. Värkte även lite i underarmarna och i höger hand... :-( Måste vara något felbyggt på mig....

    Det ÄR kul att köra, men det hade vart 100 gånger roligare och behagligare om man inte fick ont.

  6. #16
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Eftersom jag knappt kör så kan jag inte riktigt svara på frågan. Men då jag kör så är det ju friheten och farten som lockar. Smidigheten. I övrigt var jag ute en kort sväng i onsdags. Åkte hem till en bekant.....kanske 4 mil dit. Både när jag kom dit och när jag kom hem så gjorde det så ont i svanskotan att jag knappt kunde slänga över benet och stiga av. Värkte även lite i underarmarna och i höger hand... :-( Måste vara något felbyggt på mig....

    Det ÄR kul att köra, men det hade vart 100 gånger roligare och behagligare om man inte fick ont.
    Tråkigt att få ont överallt och frysa jämt när du kör hoj?låter som det var onödigt med en ny hoj.Jag kör med enkelt goretex ställ utan foder och ett underställ i ull och njuter i dom flesta temperaturer,och får aldrig ont.Jag tar ofta lite småsvängar när jag är ledig,typ 20-25 mil och det är hur kul som helst

  7. #17
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Nu är det ju inte kallt längre, så det "problemet" är borta.....men ja det är trist att jag får ont överallt. Tror det skulle vara omöjligt för mig att köra 10 mil i ett sträck t.e.x

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Nu är det ju inte kallt längre, så det "problemet" är borta.....men ja det är trist att jag får ont överallt. Tror det skulle vara omöjligt för mig att köra 10 mil i ett sträck t.e.x
    10 mil?? 1 timmes körning vad är det,du måste valt fel hoj.ps 10-15grader är min dröm temp

  9. #19
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Ja, sitta på en hoj i en timma är lääääänge. Iallafall för mig, eftersom jag får ont redan från start mer eller mindre. Hade mer än gärna kunnat sitta och köra mil efter mil utan att få ont, men jag är tydligen inte byggd för det.

  10. #20
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Svårt att svara på denna fråga egentligen, men som många redan svarat; det är en härlig känsla att hantera en Mc på olika typer av väg.
    Att stanna o fika samt prata med likasinnade är oxå en bonus.
    En sak som jag verkligen njuter av vid Mc-åka är att då kan jag beskåda naturen, landskapet,hus, gårdar, fordon mm på ett mycket bättre sätt än från en bil!
    En annan sak ;Tillgången av dofter gör att den totala upplevelsen blir starkare !!

Liknande ämnen

  1. Varför ??
    Av Shaun i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-06-17, 21:30
  2. VARFÖR ?????
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:05
  3. Why We Ride / Varför Vi Kör.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 23:34
  4. MC-skräck - varför?
    Av Lottaje i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 15:31
  5. varför vägsalt?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •